BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du nysgerrig på IT-området, imødekommende og motiveres du af at støtte andre med deres IT-udfordringer? Vil du have en spændende karriere inden for IT-support og samtidig læres op af dygtige kollegaer? Så læs med her og få et indtryk af din kommende elevplads.
Om os
Vores afdeling hedder Lokal IT Servicecenter, og vi er en del af Cyberdivisionen, som hører under Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Vi er 7 engagerede og dygtige medarbejdere, heraf 2 militære, 2 civile, 1 fleksjob, 1 IT-Supporterelev og 1 Datateknikerelev.
Vores arbejdsdag er påvirket af tillid og samarbejde. Vi tager et fælles ansvar for trivslen, har en uformel omgangstone samt en åben og ærlig dialog. Hos os er der ingen, der står alene med en opgave – der er altid en kollega, der er parat til at sparre eller give en hånd med.
Om stillingen
Vi kan tilbyde en læreplads hos en af Danmarks største leverandører af digitale systemer og services.
Du vil veksle mellem undervisning på en erhvervsskole og praktik på dit tjenestested, så du tilegner dig de praktiske færdigheder og faglige færdigheder, der skal til for at blive IT-Supporter.
Du vil indgå i det lokale Servicedesk team, hvor vi yder daglig support, foretager fejlfinding og fokuserer på at give vores kunder den bedste support, så de kan passe deres arbejde. I starten vil en del af tiden bestå af oplæring, så du med tiden bliver specialist i fejlsøgning og tilretning af Forsvarets mange forskellige applikationer.
Vi har lavet et lille udkast til, hvad vi formoder, at du vil blive klædt på til at kunne efter 2 år hos os:
• Bidrage til en bedre opgaveløsning og derved skabe fremdrift
• Træde i karakter, tage initiativ og ansvar for egne opgaver og arbejdsdag
• Supportere brugerne og konfigurere udstyr selvstændigt
Om dig
Vores forventninger til dig som kommende elev er, at du minimum har gennemført Grundforløb 2 på Data- og kommunikationsuddannelsen med et tilfredsstillende resultat eller gør det inden ansættelsen.
Du er en succes hos os, når du viser ansvarlighed og yder kvalitet. Det er en vigtig værdi i Forsvaret. Det kræver, at du lægger energi i din uddannelse, og at du er en engageret og initiativrig person, som kan lide at samarbejde med andre.
Derudover vil du opleve, at du skaber værdi hos os, når du:
• Ønsker at blive en dygtig supporter, der løser opgaverne servicemindet og samvittighedsfuldt
• Er nysgerrig og engageret af natur
• Er villig til fortsat at lære og implementere ny viden, så du løbende udvikler dig
Hvis du er fyldt 25 år, eller gør det inden start på uddannelsen, skal du have udarbejdet en
realkompetencevurdering (RKV) ved den tekniske skole du har taget dit Grundforløb på og sende den med i ansøgningen. Hvis du ikke har fået udarbejdet en RKV, så skal den udarbejdes inden der kan laves en uddannelsesaftale.
Ansættelsesvilkår
Vi ønsker, at du har gennemført Grundforløb 2(Data- og kommunikationsuddannelsen) eller gør det inden, at du skal starte hos os.
Du lægger energi i din uddannelse, og du er en engageret og initiativrig person, som kan lide at samarbejde med andre.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer. Det statslige område (OAO-S-fællesoverenskomsten). Organisationsaftale for Håndværkere og teknikere.
For dig, som er under 25 år bliver din startløn udregnet på baggrund af eventuel tidligere uddannelse og erfaring, men vil minimum udgøre 11.926,59 kr. pr. måned. Er du fyldt 25 år udgør din løn 20.673,31 kr. pr. måned. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning. Beløbet er beregnet i oktober 2023 niveau.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes, og opretholde sikkerhedsgodkendelsen, under hele ansættelsesforløbet.
Er du nysgerrig?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Michael Hagedorn på 7282 9049 eller lærlingekoordinator Henning Worm på 2270 7437.
Det samme gælder hvis du har spørgsmål vedrørende løn- og ansættelsesvilkår. Her er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Mathias Fønskov på 7281 9121.
Du skal søge stillingen ved at klikke på linket og vedhæfte ansøgning, CV, eksamensbevis og evt. anden dokumentation. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.
Er du 25 år, skal du huske at vedhæfte realkompetencebevis. Hvis ikke du har en realkompetencevurdering, kan du få udarbejdet realkompetencevurderingen på en skole, som udbyder uddannelsen. Hvis du ikke kan nå at få udarbejdet realkompetencevurderingen, kan du evt. tage den med til en samtale, og ellers kan skolen udarbejde realkompetencevurderingen ved en eventuel ansættelse.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Ansøgningsproces:
• Vi har ansøgningsfrist den 8. oktober 2023
• Vi holder samtaler løbende og senest efter fristens udløb
• Vi ønsker at byde dig velkommen den 1. februar 2023
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi administrerer op mod 10 milliarder kroner årligt af det samlede forsvarsbudget. Vi har ansvaret for det samlede forsvar og beredskabs materiel- og IT-systemer, så det er os, der anskaffer, forvalter og bortskaffer alt materiel og IT lige fra kampvogne, krigsskibe og kampfly til computere, kabler og knapper. Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup. Du kan læse om Forsvaret og Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse på www.forsvaret.dk og www.fmi.dk eller find os på IG: @fmi_dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Varde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Varde Kaserne, Hjertingvej 127, 6800 Varde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185635&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5907398