BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Drømmer du om et job, hvor du hver dag gør en forskel, fordi du arbejder med så vigtige områder som HR, digitalisering, direktionsbetjening, arbejdsmiljø og projektledelse i en kommune med fuld fart på? Så har du lige nu mulighed for at komme med på holdet i Varde Kommunes HR- og udviklingsafdeling, hvor vi ser det som vores fornemmeste opgave at understøtte arbejdet med at ruste hele organisationen til fremtidens muligheder og udfordringer.
Måske har du allerede en del erfaring i rygsækken, måske er du nyuddannet – og måske drømmer du om at skifte spor efter at have arbejdet på andre områder. Uanset hvad, så er vi parate til at sikre, at du kommer godt ombord. I første omgang er stillingerne tidsbegrænsede til hhv. et og to år. I begge stillinger vil du også få mulighed for at kaste dig over generalistopgaver som fx analysearbejde, borgerinddragelse, events, kompetenceudvikling, onboarding og alverdens spændende udviklingsopgaver, hvor du enten indgår i et stærkt team eller tager rollen som projektleder.
HR- og udviklingskonsulent med ansvar for direktørbetjening på social- og sundhedsområdet
I den to-årige stilling kommer du især til at fungere som akademisk konsulent (personlig assistent/PA) for direktøren for Social og Sundhed i Varde Kommune. Dermed kommer du til at understøtte det vigtige arbejde på ældreområdet, det sociale område og hele sundhedsområdet.
Du kommer blandt andet til at arbejde med:
- Direktørbetjening – herunder administrativ bistand, facilitering af processer, sparring og rådgivning
- Analyser, rapporter, beslutningsoplæg og sagsfremstillinger til chefer, direktør og politiske fagudvalg
- Projektledelse, koordinering og gennemførelse af udviklingsprojekter og diverse opgaver
I dette job kommer du til at veksle meget mellem den løbende direktørbetjening og de mange tværgående opgaver, der hele tiden lander i HR- og Udvikling. Det kræver, at du er dygtig til at administrere din tid, men til gengæld giver det dig mulighed for selv at være med til at præge jobbet. Som tommelfingerregel udgør direktørbetjeningen 2/3 af din tid, men det varierer meget ud fra de aktuelle behov.
Det er en fordel, hvis du har kendskab til social- og ældreområdet, men det vigtigste er, at du deler vores opfattelse af, at det er uendelig vigtigt at være på forkant med udviklingen på det store velfærdsområde.
HR- og udviklingskonsulent med særlig fokus på it og arbejdsmiljø
Det et-årige barselsvikariat er perfekt for dig, der brænder for at sikre det gode arbejdsliv og som har flair for udviklingsprojekter – særligt de digitale. Du vil få del i en god bid af de forskelligartede udviklingsopgaver i afdelingen, og derudover kommer du til at arbejde med:
- Tværgående arbejdsmiljøundersøgelse (APV og trivselsmåling) for hele Varde Kommune i 2024. Du får fornøjelsen af at være med til at gennemføre den store undersøgelse, analysere data og præsentere resultaterne.
- SafetyNet, der er det system, vi bruger til at håndtere vores arbejdsmiljøindsatser. Vi er i fuld gang med at optimere løsningen og rulle det endnu mere effektivt ud i organisationen. Du bliver administrator af systemet og er med til at opsætte et nyt modul, undervise, oplære brugere, løbende videreudvikle systemet og fungere som support.
- Den årlige arbejdsmiljøkonference, der afholdes i november 2024. Du kommer til at være med i hele processen - både planlægning, afvikling og evaluering. I løbet af året kan du også bidrage til andre workshops og events om arbejdsmiljø og andre aktuelle temaer for medarbejdere eller borgere i kommunen.
Hvis du er ny på arbejdsmiljøområdet, sørger vi for, at du får en arbejdsmiljøuddannelse. Vi forventer, at dine opgaver med arbejdsmiljø vil tage ca. 2/3 af din tid, og her samarbejder du tæt med vores erfarne arbejdsmiljøkonsulenter, så I sammen kan fortsætte den gode udvikling med arbejdsmiljøet i Varde Kommune. I de øvrige opgaver samarbejder du med resten af afdelingens HR- og udviklingskonsulenter, og du kan komme med i projekter på samtlige direktørområder.
Det er en fordel, hvis du kender SafetyNet, men det er også fint, hvis du har arbejdet med digitale udviklingsprojekter eller har flair for it og digitalisering. Jobbet byder også på analysearbejde, hvor du kan være med til at spotte nye fokusområder, der kan bane vej for initiativer, der gør en forskel.
Din baggrund:
Uanset hvilken stilling, du er interesseret i, så er det ikke afgørende, hvilken videregående uddannelse, du har. Måske er du uddannet i sundheds- eller samfundsvidenskab, humaniora, digital kommunikation, naturvidenskab eller måske kan du overraske os med en helt anden baggrund.
Vi vægter det højt, at du har gode kommunikationsevner, er god til at skabe netværk og samarbejde på alle niveauer. Det er en fordel, hvis du kender til arbejdet i en politisk styret organisation. Som person håber vi, at du er ambitiøs, iderig og nysgerrig på at finde nye veje.
Hvem er vi i HR- og udvikling?
I vores centrale HR- og udviklingsafdeling får du mulighed for at samarbejde med knalddygtige kollegaer, der alle brænder for at sikre en sund og ambitiøs udvikling i Varde Kommune. Vi sætter vores stærke arbejdsfællesskab højt, og vi knokler sammen for at nå fælles mål, men vi griner også sammen og sørger for at dele både succeser og udfordringer.
Under paraplyen Varde 2030 bidrager HR- og Udvikling til den store opgave med at gentænke den offentlige service, så vi sikrer, at Varde også i fremtiden er et skønt sted at leve og arbejde. Vi planlægger blandt meget andet borgermøder, strategidage, kommunens deltagelse på Folkemødet på Bornholm og bliver involveret i udviklingsprojekter, når gode ideer skal omsættes til handling.
Alt det praktiske
Ansøgningsfristen er den 26. februar kl. 8.00 med henblik på ansættelse hurtigst muligt eller senest den 1. april 2024. Ansættelsessamtalerne afholdes den 4. og 8. marts 2024.
Vi har valgt at slå de to stillinger op sammen, og du er velkommen til at søge dem begge, så du til en eventuel samtale kan høre mere om mulighederne for at byde ind på de enkelte opgaver. Skriv gerne i din ansøgning, hvis du specifikt søger enten barselsvikariatet eller den to-årige stilling.
Hvis du har spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte Personale- og Udviklingschef Kirsten Olstrøm på 2051 9833, HR- og udviklingskonsulent Rolf Jakobsen på 2148 8017 eller arbejdsmiljøkonsulent Rachel Lund på 2159 4962.
Begge stillinger er på fuld tid, og ansættelse sker efter gældende overenskomst og med arbejdsplads på Varde Rådhus, Bytoften 2, 6800 Varde.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Varde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Varde Kommune, Bytoften 2, 6800 Varde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5978537