BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
2. Military Intelligence Bataljon søger en stabshjælper til bataljonsstaben S 3/5, der kan arbejde på og udvikle SharePoint, arbejde i Work Zone samt både samarbejde bredt og arbejde selvstændigt.
Vi kan tilbyde et spændende job i en dagligdag fyldt med faglige udfordringer og egne ansvarsområder.
Lyder dette spændende, så er dette stillingen for dig!
Om os
2 MIBTN (2MIBTN) er en kapacitetsbataljon, bestående af såvel uddannelsesenheder, som operative kapaciteter. 2 MIBTN leverer efterretninger, uddanner efterretnings- og påvirkningsenheder, gennemfører militær sikkerhedseftersyn, forestår uddannelse i Conduct After Capture (CAC), samt gennemfører og forestår uddannelse af værnepligtige og konstabelelever for efterretningstropperne.
Staben består af 12 medarbejdere. Vi støtter chefen samt bataljonens enheder med henblik på samlet at nå chefens hensigter og mål.
I staben vil du indgå i et team med stabsbefalingsmanden.
Du vil få en afvekslende tjeneste som både omfatter uddannelse, møder og seminarer, koordination med alle bataljonens enheder, eksterne partnere og resten af staben.
I perioder med højt arbejdspres rykker vi sammen om opgaven, men planlægger stadig overordnet på afspadsering af merarbejde.
Vi vægter fleksibilitet – men forvent daglig tjeneste på Varde kaserne.
Der vil være muligheder for personlig videreuddannelse og kompetenceudvikling. Det ser vi som et fælles ansvar og hjælper hinanden igennem.
Om stillingen
Du vil komme til at virke som stabshjælper med følgende primære opgaver:
- Vedligeholdelse af SharePoint.
- Støtte til brug af Work Zone og eMTEP.
- Støtte BTN med bookinger af indkvarteringer og lokaler.
- Støtte til forefaldende opgaver og administration ved gennemførelse af uddannelser.
- Klargøre og støtte ved brifinger og stabsarbejde.
- Overvågning af opgaver i ST-KTP og S35-KTP.
- Oprettelse af indkøbsordre for staben i Work Flow.
- Afhentning og fordeling af post i BTN.
- Vedligeholdelse af ST og S35 opgaver og aktionslister.
- Vedligeholdelse af S35 LI-Site.
Du vil i det daglige arbejde tæt sammen med stabsbefalingsmanden, der bl.a. er ansvarlig for forvaltningen af battaljonens økonomi, samt med de øvrige medlemmer af S35.
Du vil også komme til at virke selvstændigt i staben inden for egne arbejdsopgaver, samt støtte sektionerne efter aftale med stabsbefalingsmanden.
Du vil på sigt få større eller mindre sagsområder, som du bliver ansvarlig for i direkte dialog med cheferne i staben.
Om dig
Du er udnævnt korporal. Alternativt er du i konstabelgruppen. Såfremt du er konstabel skal du besidde udviklingspotentialet og et ønske om udnævnelse til korporal.
Du har erfaring fra administrativt arbejde og stabstjeneste eller ønske og evner til at tilegne dig disse.
Samtidig er det vigtigt, at du har erfaring eller evner til at arbejde selvstændigt med forskellige IT-systemer. Vi sørger for at du får den nødvendige og relevante uddannelse såfremt du mangler.
Derudover forventer vi, at du arbejder struktureret og kan arbejde både alene og i teams.
Du forventes at tage initiativ og arbejde løsningsorienteret, og er ikke bange for tage ansvar for egne opgaver, og for at støtte andre når de har behov.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en korporalstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved overenskomst mellem den til enhver tid gældende overenskomstaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hærens Konstabel- og Korporalforening for konstabelgruppen af linjen og reserven, konstabelelever og korporaler af linjen og reserven i Hæren.
Stillingen kan besættes af en i konstabelgruppen med et godt udviklingspotentiale.
Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet, kan du ansættes på en uddannelsesaftale, hvor du forpligter dig til at gennemføre og relevant uddannelseskrav. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau. Udnævnelse til korporal/sergent/chefsergent kan finde sted, når uddannelseskrav og Forsvarets fysiske basiskrav er opfyldt, samt når du har en godkendt helbreds- og tandlægevurdering og honorer de almene krav for udnævnelse.
Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.
Dit faste tjenestested vil være i Varde.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefen for operationssektionen, kaptajn Jens Kold, på mail EFR-2B-S35A@MIL.DK eller tlf. 41 38 72 11.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent seniorsergent Steen Andersen ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-STA@MIL.DK.
Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Ansøgningsfristen er den 17. december 2023.
Samtaler gennemføres løbende.
Ansættelse pr. 1. december 2023 eller efter aftale.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM EFTERRETNINGSREGIMENTET
Efterretningsregimentet er centrum for militære enheder, der indhenter, bearbejder og analyserer informationer, for at skabe sikkerhed for danske soldater. Regimentet bidrager til det daglige situationsbillede, og yder efterretningsstøtte til Hæren og til militære enheder, udsendt i international tjeneste. Regimentet forestår endvidere Conduct after Capture uddannelserne i forsvaret og er ansvarlig for den militære sikkerhedstjeneste i hæren.
Regimentet er placeret på Varde Kaserne og beskæftiger ca. 260 faste medarbejdere, fordelt på et garnisonsstøtteelement og en efterretningsbataljon. Regimentet uddanner ca. 250 værnepligtige om året.
Endvidere er 1 Intelligence Surveillance Reconnaissance Bataljon også placeret på garnisonen. Bataljonen tilhører 1. brigade og har 286 fastansatte.
EFR har et tæt samarbejde med Varde og Esbjerg Kommune vedrørende bl.a. tilflytterservice. Med udgangspunkt i dit/jeres behov og ønsker, tilpasser vi støtten i forhold til partnerjob, skole og bolig m.v.
Varde Kommune har en række tilbud til tilflyttere, herunder bistand til bolig og job.
Der er mulighed for sparring på jobsøgning og formidling af CV til en række virksomheder.
I Varde Kommune har partneren mulighed for at komme til samtale ved udvalgte private og offentlige virksomheder, når der er et match på kvalifikationer.
Tilflyttere med ansættelse samt pendlere har derudover fortrinsret til en række lejeboliger i Varde kommune.
Esbjerg Kommune har et program for medflyttende partnere med bl.a. sparring på jobsøgning og formidling af CV til en lang række virksomheder. Ligeledes formidles kontakt til private udlejere af lejeboliger. Tilflyttere med ansættelse kan skrive sig op på venteliste hos boligforeningerne i Esbjerg Kommune og rykke frem i køen til lejligheder.
Læs mere om, hvad tilflytterservice kan gøre for dig/jer på www.nyiesbjerg.dk og
www.flyttilvarde.dk
Du er meget velkommen til at kontakte bosætningskonsulent Varde Kommune Nadia Steinicke, Tlf. 7994 6505 Mobil. 3034 4625, Mail. nste@varde.dk og Bosætningskoordinator Esbjerg Kommune Pia Enemark, piene@esbjergkommune.dk, +45 20 47 32 06.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Varde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Varde Kaserne, Hjertingvej , 6800 Varde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5942317