BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Virksomhedskonsulent med fokus på borgerinddragelse!
Jobcenter Varde er i gang med et spændende projekt som skal optimere vores virksomhedsindsats i tæt samarbejde med den enkelte borger. Hvis du kan se potentialet i mennesker, tør gå nye veje og har mod på en projektansættelse de næste 2 år, læs videre.
Konkret skal du sammen med andre dygtige kollegaer udgøre et stærkt team som via en coachende tilgang støtter borgerne i at få eller bibeholde en tilknytning til arbejdsmarkedet.
I jobcentret er vi omkring 150 ansatte fordelt på 8 afdelinger. Dit team vil arbejde på tværs af afdelingerne Rehabilitering & Sygedagpenge, borgerne vil være i målgruppen jobafklaring og sygedagpenge. Der vil også være samarbejde med borgere i ressourceforløb. Du vil blive tilknyttet afdelingen Rehabilitering.
For nærmere oplysninger se projektbeskrivelse Projektbeskrivelse
Særligt for Jobcenter Varde er, at vi gennem lang tid har arbejdet med Fremtidens Jobcenter og løbende nytænker vores beskæftigelsesindsats med fokus på innovative løsninger frem for begrænsninger. Senest har vi indgået et samarbejde med Ålborg Universitet ved Center for Borgerinddragende Beskæftigelsesindsatser (CUBB). CUBB - Center for udvikling af borgerinddragende beskæftigelsesindsatser (aau.dk)
CUBB’s mål er at skabe fælles viden og udvikle i f.t. beskæftigelsesindsatsen med særlig fokus på borgerinddragelse. Det betyder, at du som medarbejder hos os får mulighed for faglig udvikling på højt niveau.
Dine arbejdsopgaver vil primært omfatte:
- Understøtte tilbagevenden til arbejdsmarkedet ved delvis raskmelding, lønnede timer og praktik.
- Match, ressourcetænkning, borgerinddragelse.
- Mentorfunktion ved behov for at styrke borgerens mestring af job og fritidsliv.
- Tæt samarbejde såvel internt som eksternt.
- Administrative opgaver i bl.a. Momentum og Vitas.
Vi forventer, at du
- Har kørekort.
- Er resultatorienteret samtidig med en coachende og borgerinddragende tilgang.
- Tror på at tilknytning til arbejdsmarkedet og livskvalitet hænger sammen.
- Er god til at kommunikere og til at indgå i relationer.
- Er åben for feedback og en refleksiv praksis.
- Har lyst og evner til den opsøgende og serviceorienterede virksomhedsindsats.
- Har høj datadiciplin (administration) samt evner og lyst til skriftlig dokumentation.
Vi tilbyder:
- Introduktion og oplæring.
- En mindre kommune med et godt tværgående samarbejde.
- Synlig og tydelig ledelse.
- En arbejdsplads med fagligt velfunderede, engagerede og motiverede kollegaer.
- Faglig udvikling, f.eks. modul i diplomuddannelse samt feedback på egen praksis.
- At være med i udviklingen af jobcentret herunder CUBB.
- Fokus på faglig og social trivsel – vi er alle en del af arbejdsmiljøet.
- Flekstidsordning, herunder med mulighed for at optjene timer og ofte holde fri fredag.
- Kantineordning.
- Mulighed for hjemmearbejde, oftest fredag.
Det med småt :
Løn efter gældende overenskomst og projektansættelse 2 år på fuld tid med tiltrædelse den 1. oktober 2024.
Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest og kopi af kørekort afleveres.
Vil du vide mere om stillingen kan du kontakte afdelingsleder for Rehabilitering, Laila Nielsen på telefon 2013 9194 eller mail lain@varde.dk.
Ansøgningsfrist er søndag den 8. september 2024.
Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 16. september 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Varde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Varde Kommune, Frisvadvej 35, 6800 Varde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6101151