Sagsbehandler til nyoprettet BBR-kontor

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Varde Kommune sætter en ære i at yde god erhvervsservice. Ifølge Dansk Industri er vi den 6. mest erhvervsvenlige kommune i Danmark i 2023 – og den placering vil vi gerne fastholde.  Vi har også rigtig travlt i Varde Kommune. De nye ejendomsvurderinger og Vurderingsstyrelsen gør deres hertil. Ejendomsejere er nu meget opmærksomme på vigtigheden i, at deres ejendomme er registreret korrekt i Bygnings-og Boligregistret (BBR). Så for at fastholde kommunens gode serviceniveau har vi besluttet at oprette et BBR-kontor og ansætte 2 sagsbehandlere til at behandle de mange henvendelser om ændringer til BBR som kommunen modtager.

Du vil blive ansat i et nyoprettet BBR-kontor i kommunens Erhvervscenter. Organisationen er flad og indflydelsen på din egen opgaveløsning er stor. Vores styrke er, at vi kan se fra den ene ende til den anden i forvaltningen, og du får rig mulighed for at bruge og udvikle dine kompetencer på tværs af organisationen. 

BBR-kontorets kerneopgaver er registrering af bygningsdata (fx anvendelse, arealer, materialer, opvarmningsform, etc.), geokodning, besvarelse af BBR-henvendelser m.m. Kerneydelsen er at sikre, at der sker en tidstro, korrekt og fyldestgørende registrering af data i overensstemmelse med BBR-lovgivning, Bygningsreglementet og anden lovgivning – i et tæt samarbejde med byggesagsbehandlere, grundejere og disses rådgivere. Dette sker typisk i tæt dialog med førnævnte og ved at efterprøve fremsendt dokumentation samt intern sparring med andre fagområder om relevante temaer (fx opvarmning, grundvand, spildevand, byggeaffald).

Du må meget gerne have erfaring med BBR-sagsbehandling, men det er ikke et krav. Vi tilpasser jobbet til de kompetencer du bringer med og hjælper dig med alt det andet. Du skal bare finde regler og lovgivning om byggeri interessant, samt elske struktur og detaljer.

Vi forventer, at du

  • er struktureret med høj datadisciplin
  • er serviceminded og god til at kommunikere
  • er selvstændig og fleksibel i din opgaveløsning
  • er holdspiller – for vi hjælper hinanden
  • kan få noget fra hånden 
  • har en administrativ uddannelse, er byggetekniker, teknisk designer eller bygningskonstruktør 

Vi tilbyder dig: 

  • Spændende og afvekslende arbejdsopgaver
  • En høj grad af uddelegering af ansvar 
  • Stor indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse og udførelse
  • Et godt socialt miljø med en uformel og humoristisk omgangstone
  • Et godt samarbejdsklima, som er præget af travlhed, hjælpsomhed og højt humør 

Erhvervscenteret består af 30 medarbejdere fordelt i en erhvervsbyggegruppe, en privatbyggegruppe, en landbrugsgruppe, en industrimiljøgruppe. BBR-kontoret vil være tilknyttet privatbyggegruppen. Erhvervscenteret er et af de tre centre, der tilsammen udgør afdelingen Teknik og Miljø, som administrerer byggeri, natur og kommunens ejendomme. 

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte leder af Erhvervscenteret Lars Tanghøj på 7994 6516. Du kan også besøge kommunens hjemmeside www.vardekommune.dk.
 

Ansøgningsfrist er søndag 4. februar 2024. Ansøgningen indsendes via kommunens hjemmeside ”Job hos os”: www.vardekommune.dk/Job-hos-os 

Ansættelsessamtaler afholdes tirsdag 20. februar 2024. 

Ansættelsesdato 1. marts 2024 eller efter aftale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Varde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Varde Kommune, Bytoften, 2, 6800 Varde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5974236

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet