Projektleder søges til strategisk udvikling i Varde Kommunes ældrepleje

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi er på jagt efter projektlederen, der er på hjemmebane i projektstyring og implementering i praksis. Og hvis du drømmer om at få indflydelse på, hvordan vi får det allerbedste ud af ældrereformen, så læs endelig videre. 

Hjemmeplejen i Varde Kommune
Kommunerne befinder sig lige nu i en meget spændende organisatorisk og faglig udviklingsproces. Et paradigmeskifte er på vej, hvor selve måden hjælpen og støtten i hjemmeplejen tilrettelægges og udføres på ændres. Her ser vi udvikling af de faste teams i hjemmeplejen som et afgørende omdrejningspunkt.

I Varde Kommune er vi klar til at tage udfordringerne op, og vi vil være ambitiøse i at skabe en ældrepleje, der har fokus på selvbestemmelse for den ældre og på tillid til medarbejdere og ledelse. Desuden vil vi skabe et tæt samspil med pårørende, lokale fællesskaber og civilsamfund. 

Vi har et velfungerende ældre- og sundhedsområde, men vi er også bevidste om, at der de kommende år vil ske store forandringer både organisatorisk og fagligt i kommunerne for at kunne implementere ambitionerne i ældrereformen.

Opgaverne som projektleder
Som projektleder får du en helt central rolle i vores udviklingsproces. Du bidrager til at udvikle, implementere og evaluere spændende nye tiltag som fx faste teams, helhedspleje, borgernær visitation, rehabilitering og udvidelse af det frie valg.

Du kan se frem til at:

  • Medvirke til at udvikle smidige processer og samspil (styringsmodel)
  • Bidrage til at gentænke vores organisering  
  • Styrke medarbejderinvolvering
  • Evaluere borgeroplevelser
  • Bidrage til at prioritere de rigtige indsatser 
  • Afdække behovet for kompetenceudvikling

Du trives med opgaver af vekslende karakter – både de større opgaver der ligger i projektet og de mere koordinerende administrative opgaver, hvor du samarbejder med projektmedarbejder i den centrale stab.

Hvem er du?
Vi forventer at du har en relevant akademisk uddannelse med stor viden og erfaring i projektledelse og erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation. Du kan også have ledererfaring fra sundheds- eller ældreområdet suppleret med en lederuddannelse/uddannelse i projektledelse.  

Du passer godt ind i jobbet, hvis du er en dygtig kommunikator og er god til at skabe struktur og overblik over mange parallelle processer og komplicerede opgaver og at der følges op med gode løsninger.

Som person håber vi, at du er en holdspiller, der både skaber resultater og sikrer det gode fællesskab. Vi har højt til loftet og ønsker en projektleder, der også ankommer med godt humør og bidrager til den gode stemning i hverdagen. Du skal kunne samarbejde på alle niveauer og på tværs af fagområderne, og vi forventer derfor, at du både er åben og lyttende i din samarbejdsform og kan sætte retning og stå fast.

Sådan har vi organiseret os
Du kommer i dagligdagen til at referere til ældrechefen, og du vil samarbejde tæt med ledergruppen på sundheds- og ældreområdet, som udover ældrechefen består af lederen af sygeplejen, leder af træning og rehabilitering, leder af myndighed samt lederen af hjemmeplejen.

Overordnet vil udvikling og implementering af ældrereformen være forankret i en styregruppe med deltagelse af direktøren for Social og Sundhed og cheferne for ældreområdet og sundhedsområdet. Her vil din nøgleopgave være at understøtte chefgruppen i at sætte retning på forandringerne og følge op på implementeringen.

Du kan læse mere i den politiske aftale om ældrereformen: Bred aftale om ældrereform - Social-, Bolig- og Ældreministeriet (sm.dk)

Alt det praktiske
Der er ansøgningsfrist den 6. november 2024 og vi forventer at afholde første samtale den 13. nov. og anden samtale den 19. nov. 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte ældrechef Lone Boysen på telefon 2148 7997.

Vi ønsker, at vores nye projektleder kan starte den primo januar 2025 men vi er indstillede på at vente på den helt rigtige person. 

Din arbejdsplads er på Rådhuset, Bytoften 2, 6800 Varde. Stillingen er på fuld tid, og løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er tidsbegrænset i tre år.

Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Varde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Varde Kommune, Bytoften 2, 6800 Varde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6129305

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet