BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Den ledige stilling er i Varde Kommunes Økonomiafdeling, som er placeret centralt og understøtter en kommune med ca. 50.000 indbyggere og en kommunal organisation med et budget på ca. 3,4 mia. kr.
Du vil blive en del af afdelingen Budget, Analyse og Digitalisering, hvor der er ca. 30 kolleger. Vi kan her tilbyde dig et arbejdsfællesskab med et højt fagligt niveau, hvor du vil opleve at være tæt på institutionsledere, fagchefer, direktører og den politiske betjening.
Afdelingen understøtter blandt andet den samlede økonomiske styring af Varde Kommune, og har faglige teams for hvert område. Der er et tæt samarbejde med digitaliseringsområdet, hvor vi i fællesskab blandt andet har automatiseret en stor del af fakturabetalingen. Der er ligeledes et stort samarbejde med LIS og analysemedarbejdere i forhold til at vurdere på økonomiske potentialer, og på at understøtte lederne med relevante data i deres fortsatte udvikling og styring af områderne.
Det helt tætte samarbejde er med de decentrale institutionslederne, hvor vi arbejder med NemØkonomi i betjeningen af områderne, som dels har effektiviseret understøttelsen af områderne men også løftet kvaliteten af budgetopfølgningerne og sikret, at lederne har let adgang til økonomidata og prognoser for den økonomiske udvikling på området.
AFHÆNGIGT AF DINE KOMPETENCER VIL DINE PRIMÆRE OPGAVER KUNNE VÆRE INDENFOR FØLGENDE:
- Understøtte den økonomiske styring i Varde Kommune
- Budgetopfølgning og regnskab, samt dialog med decentrale ledere
- Controlling og økonomisk tilsyn
- Dataunderstøttelse af organisationen decentralt og centralt
- Bogholderopgaver
- Udviklingsprojekter med fagområde
Da afdelingen understøtter mange fagområder, vil der være stor mulighed for udvikling indenfor den kommunal økonomi men også for at arbejde med de fagområder, der har din interesse - også i forhold til budget og analysearbejder og den brede betjening af fagområder og direktører.
VI SØGER EN KOLLEGA SOM:
- Har relevant faglig baggrund f.eks. en kommunal uddannelse eller finansøkonom eller lign.
- Gerne har erfaring fra en kommunal økonomiafdeling
- Er verdensmester i Excel og måske digitalt interesseret
- Er løsningsorienteret og en god ambassadør for afdelingen
- Som er god til at søge ny viden og som kan sætte sig ind i komplekse problemstillinger
- Har fokus på at udvikle gode arbejdsrelationer og på at løfte opgaverne i afdelingen/teamet
Der gøres opmærksom på, at der er flekstid i Kommunen og derudover arbejder vi aktivt med Microsofts TEAMS i forhold til mødevirksomhed.
SEND DIN ANSØGNING TIL
Ansøgning sendes online og skal være sendt senest fredag den 19. oktober kl. 12. Vi forventer at afholde samtaler den 24. eller 25. oktober eller efter aftale.
Forventet tiltrædelse 1. december 2023 eller efter aftale.
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Chef for Budget, Analyse og Digitalisering Maiken Schmiegelow på tlf. 22659525, eller fagkoordinator Lars Rudbech Nielsen på tlf. 22802925
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Varde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Varde Kommune, Bytoften 2, 6800 Varde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922021