Lykkesgårdskolen søger administrativ og pædagogisk afdelingsleder til udskolingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Lykkesgårdskolen søger en udviklingsorienteret og visionær afdelingsleder til udskolingen og til administrativ ledelse. Din måde at lede på skal være dialogsøgende. Du bliver en del af et lederteam med skoleleder og viceskoleleder. Vi har brug for, at du er en person, der er handlingsorienteret og er god til at få afsluttet opgaverne. 

Du skal kunne se dig selv i et team, der bygger på følgende leveregler: Vi er opmærksomme på hinandens opgaver og spørger ind til dem. Vi bygger på succeserne og fremhæver, når noget går godt. Alle bidrager til Lykkesgårdskolens fremdrift. Er der uenigheder, så spørger vi ind til dem, og får dem løst i fællesskab.

Lykkesgårdskolen er en kommunal folkeskole med ca. 540 elever og ca. 60 ansatte. Skolen er beliggende i Varde Syd og består af en 2-3 sporet almenskole med elever fra 0. til 9. årgang. Vi er en afdelingsopdelt skole, så medarbejderne er tilknyttet en afdeling og som udgangspunkt har de fleste timer i denne. Vi arbejder hele tiden på at være en fagstærk skole, som sætter høje mål for elevernes læring. Vi er praktikskole for lærer- og pædagogstuderende.

Din hovedopgave er delt på to områder:

Det ene ben vil være pædagogisk ledelse og udvikling i udskolingen sammen med personale og elever. 
Det andet ben vil være administrativ ledelse af skolen.

Vi forventer, at du har en læreruddannelse og nogle års erfaring inden for området. Det er en stilling med fuld ledelsestid, der er ikke planlagt undervisningstid, og ledererfaring vil derfor være en fordel.

 Øvrige opgaver

  • Administrative opgaver i og vedligehold af skolens administrative systemer (opgaveoversigter, skemalægning, TRIO, AULA mm.) 
  • IT-kompetencer med indsigt i og udvikling af skolens IT-systemer
  • Personaleledelse i udskolingen
  • Forældresamarbejde i udskolingen
  • Overgange til ungdomsuddannelser 
  • Tværfagligt samarbejde omkring elever i vanskeligheder

Skoleverdenen er travl og foranderlig, så derfor skal du trives på en arbejdsplads, hvor støvet aldrig lægger sig. 

Løn og ansættelse

Vi regner med, at du tiltræder den 1/3 2024. Løn efter aftale mellem Varde Kommune og Skolelederforeningen.

Ansættelsesproces

Vi skal have din ansøgning med bilag senest fredag den 19. januar 2024 kl. 12.00. Ansøgningen skal indeholde kontaktoplysninger på mulige referencekilder. Der ansøges elektronisk.
Vi ser gerne, at du aftaler et uformelt møde med skoleleder Ole Holm Johansen eller viceskoleleder Anne Øbo, inden du ansøger. Ansættelsessamtalerne foregår onsdag den 24.1.2024.

Spørgsmål om stillingen: Skoleleder Ole Holm Johansen – 3052 7840 – olej@varde.dk eller viceskoleleder Anne Øbo – 21160016 – anob@varde.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Varde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Varde Kommune, Abildvej 25, 6800 Varde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5962529

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet