BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ansøgningsfrist: 23. juni 2023
Her er rammen for spændende ledelse!
Varde Kommune, Familiecentret søger en ambitiøs og visionær leder med ambitioner for og kompetencer til socialfaglig ledelse.
Brænder du for udsatte børn- og ungeområdet, og har du en stærk socialfaglig profil og motivation for at lede medarbejdere mod gode og virksomme løsninger for børn, unge og deres familier, så tilbyder Varde Kommune et lederjob i Familiecentret, Distrikt Syd/Øst, med opstart d. 1. august 2023 eller snarest derefter.
Afdelingen er lige nu i gang med en mindre omorganisering, hvor der oprettes flere specialiserede enheder på tværs af faggrupper. Derudover er arbejdet med implementeringen af den kommende Barnets Lov i fuld gang. Som leder i Familiecentret vil du få rig mulighed for at være med til at præge og udvikle afdelingen.
Intro til stillingen
Familiecentret er organiseret i Børn og Familie og består af to enheder. Lederstillingen er i den ene enhed og omhandler det faglige, økonomiske og personalemæssige ledelsesansvar. Kerneopgaven er at levere sammenhængende og virksomme løsninger for børn og unge i udsatte positioner.
Du får personaleansvar for ca. 20 medarbejdere med pædagogisk, socialfaglig og psykologisk baggrund. Medarbejderne arbejder primært selvstændigt ude i familierne i tidsrummet 6-22, og ved behov i weekender, så du må forvente varierende arbejdstider. Tilgængeligheden i weekender tilrettelægges og koordineres i samarbejde med den øvrige ledelse.
Hver enkelt leder organiserer arbejdet og prioriterer ressourcerne inden for eget område, men i samarbejde med og sparring fra det øvrige lederteam.
Dine nærmeste lederkollegaer er ledergruppen i Familiecentret og Myndighed. Et team der prioriterer tværfaglig koordinering af udviklings- og implementeringsopgaver og som understøtter hinanden gennem eksempelvis sparring og fælles læring.
Lederens kerneopgaver:
- Gå i front for kvalitet i indsatserne
- Lede det socialpædagogiske og psykologiske arbejde med fokus på nytænkende og fleksible indsatser
- Give faglig sparring direkte ind i opgaveløsningen
- Være synlig for medarbejdere i det daglige arbejde
- Varetage en række opgaver omkring drift og økonomi
- Sikre systematik og dokumentation ift. notatskrivning, udviklingsplaner (behandlingsplaner) og statusskrivelser
- Organisere ferieplanlægning og varetage øvrige personalejuridiske opgaver
- Holde dig faglig og juridisk opdateret
- Personaleledelse, herunder understøtte medarbejdernes faglige udvikling
Profilen vi søger er:
Stærkt engageret i at gøre en forskel for udsatte børn og unge og motiveres af, at udvikle faglig kvalitet som fundament for den gode opgaveløsning. Du tør stille krav og kan skabe fælles opbakning til nye tiltag. Du skaber en løbende udvikling og følger op på de faglige standarder, så det høje faglige niveau fastholdes. Du sørger for systematik og struktur i arbejdsgangene, så den socialpædagogiske praksis lever op til lovkrav, samarbejdsaftaler og kvalitetsstandard sådan at fleksibilitet i at skabe helhedsorienterede løsninger for børn og unge sikres.
I samarbejde med dine ledelseskollegaer skal du medvirke til at udvikle og motivere medarbejdere til at skabe et godt arbejdsmiljø og etablere fællesskab omkring opgaveløsningen. Det indebærer blandt andet at styrke den tværfaglige opgaveløsning, så afdelingens kombination af fagligheder bringes i spil til størst mulig gavn for børnene, de unge og deres familier. Det forventes desuden, at du prioriterer din udvikling som leder. ICS udgør den teoretiske referenceramme i Familiecentret, det vil derfor være en kvalitet, hvis du allerede er velbefaren i ICS.
Dine faglige og personlige kompetencer:
- Du kan realisere værdibaseret ledelse
- Du har relevant faglig uddannelse og gerne en overbygning på din faglige uddannelse
- Du har ledelseserfaring eller erfaring fra koordinerende stilling, eller lederpotentiale
- Du kan strukturere og rammesætte dagligdagen, så den er effektiv og fleksibel
- Du er rummelig, åben og imødekommende
- Du er pragmatisk og løsningsorienteret
Vi tilbyder:
- Et stærkt fagligt miljø med klare strategier og mål for arbejdet
- En faglig stærk medarbejdergruppe med lyst og vilje til udvikling af faglighed og metoder
- En ledergruppe med plads til teambuilding hvor ledelsesmæssig sparring og støtte er højt værdsat
- Stort udviklingspotentiale og mulighed for at skabe forandring
- En spændende, udfordrende og afvekslende hverdag
Ansøgningen skal være os i hænde senest d. 23. juni 2023 kl. 23.00.
Samtaler forventes afholdt i uge 26.
Tiltrædelse forventes d. 1. august 2023 eller snarest derefter.
Ansættelse sker efter gældende overenskomst.
Du kan hente yderligere oplysninger om stillingen hos Marianne S. Kjærgaard, Souschef i Børn og Familie, mobil: 51 16 78 44 eller Peter Josephsen, leder i Familiecentret, mobil: 24 59 82 76.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Varde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Varde Kommune, Bytoften 2, 6800 Varde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://varde.career.emply.com/ad/leder-i-familiecenteret/clhn8t/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5843663