Leder af administrationselementet ved Efterretningsregimentet i Varde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du praktisere ledelse med faglig akkuratesse for en flok dygtige dedikerede militære og civile specialister?
Har du lyst til at gøre en administrativ forskel for vore soldater?

Så kan du meget vel være vores nye leder af administrationselementet ved Efterretningsregimentet i Varde. Vi opfordrer alle interesserede, uanset tilhørsforhold, til at søge stillingen.


Om os

Efterretningsregimentet består af en regimentsstab, en tjenestegrensafdeling, 1. Intelligence, Surveillance and Reconnaissance Bataljon (ISRBTN) og 2. Military Intelligence Bataljon (MIBTN), idet 1 ISRBTN operativt er underlagt 1. Brigade.

Efterretningsregimentets enheder er, med undtagelse af et kompagni (Elektronisk krigsførelseskompagni), garnisoneret på Varde Kaserne. Sidstnævnte er garnisoneret på Ryes Kaserne i Fredericia.

Administrationselementet er en del af staben ved Efterretningsregimentet.

Vi er en moderne arbejdsplads, som vægter frihed under ansvar, den personlige udvikling og fleksibilitet højt.


Om stillingen

Som leder af administrationselementet er du ansvarlig for al personeladministration ved Efterretningsregimentet. Du refererer direkte til regimentets stabschef.

Du får ansvaret for ledelse af 8 dedikerede, engagerede og dygtige medarbejdere, for hvem opgaven er i centrum og service et kendetegn. Som leder går du forrest og skaber rammerne for en god arbejdsplads.
Du er tillige sparringspartner for de underlagte kompagni- og administrationsbefalingsmænd.

Du vil være faglig rådgiver for regimentets chefgruppe fsva. forhold i relation til alle aspekter af personeladministration.

Du er ansvarlig for indkaldelse og ledelse af regimentets administrationsmøder, hvor det administrative personel fra regimentsstaben, bataljonerne og kompagnierne håndterer og drøfter relevante administrative forhold.

Du er ansvarlig for gennemførelse af den lokale administrativ uddannelse, ved såvel regimentsstaben, som ved de to bataljoner og deres kompagnier.

Udarbejdelse og udsendelse af månedlig ledelsesinformation er du ligeledes ansvarlig for.

Du deltager i ugentlige stabsmøder ved regimentsstaben. Der vil ligeledes være eksterne møder, hvor du forventes at skulle deltage og vil være Efterretningsregimentets ansigt udadtil.

Der vil være mulighed for løbende efteruddannelse inden for primært ledelse og administration.

Du vil opleve en stor grad af frihed under ansvar inden for de tildelte arbejdsopgaver.

Du bliver en del af en stab, hvor vi samarbejder, støtter hinanden i opgaveløsningen og trækker aktivt på hinandens erfaringer, kompetencer, forskelligheder og styrker. Vi forventer således at du også byder ind på opgaver, som ikke nødvendigvis er forankret i dit element.

Hverdagen i staben er dynamisk med mange opgaver, hvorfor du må forvente, at dit element til tider også skal løse ad hoc opgaver med kort varsel.


Om dig

Du er chefsergent, alternativt er du en erfaren seniorsergent, som er vurderet egnet til udnævnelse og har afsluttet en faglig relevant uddannelse på minimum uddannelsesniveau 5 på kvalifikationsrammen for livslang læring. Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet kan du ansættes på en uddannelsesaftale.

Såfremt du ikke har en administrativ baggrund, er det forventningen, at du har interesse og flair for det administrative område, da du er sparringspartner for hele den administrative kæde ved regimentet, ligesom du er rådgiver for chefniveauet inden for det administrative område.

Du skaber hurtigt et overblik over opgaverne, er omhyggelig og har også styr på detaljerne. Du får opgaverne afsluttet og grundig planlægning er en naturlig del af dit virke, herunder at terminer overholdes, også selv om fristen til tider kan være kort. Du følger konsekvent sagerne til dørs på en samarbejdende og anerkendende facon, således dine medarbejdere føler sig trygge ved din ledelse. Du stræber altid efter at levere et godt resultat.

Du tager naturlig styring og udviser initiativ samt handlekraft i en travl hverdag.

Som person er du imødekommende, serviceorienteret, ansvarsbevidst og udadvendt. Du kan samarbejde på tværs i en stor organisation og du har udpræget helhedssyn.

Du er velformuleret i såvel skrift som tale og er god til at formidle budskaber og ideer på en inspirerende måde. Du er omstillingsparat, og evner selv at prioritere arbejdsopgaverne og strukturere din og dine medarbejderes arbejdsdag.


Ansættelsesvilkår

Stillingen er en chefsergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Stillingen kan besættes af en seniorsergent med et godt udviklingspotentiale.
Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet, kan du ansættes på en uddannelsesaftale, hvor du forpligter dig til at gennemføre relevant uddannelseskrav. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau. Udnævnelse til chefsergent kan finde sted, når uddannelseskrav og Forsvarets fysiske basiskrav er opfyldt, samt når du har en godkendt helbreds- og tandlægevurdering og honorer de almene krav for udnævnelse.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Varde.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte CSG Michael B. Pedersen på tlf. 72 82 90 20 eller OL Karsten Jørgensen på telefon 72 82 09 02.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Seniorsergent Steen Andersen ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse mail FPS-STA@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er den 29. februar 2024 og samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.

Stillingen er til besættelse 1. august 2024.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.


OM EFTERRETNINGSREGIMENTET
Efterretningsregimentet er centrum for militære enheder, der indhenter, bearbejder og analyserer informationer, for at skabe sikkerhed for danske soldater. Regimentet bidrager til det daglige situationsbillede, og yder efterretningsstøtte til Hæren og til militære enheder, udsendt i international tjeneste. Regimentet forestår endvidere Conduct after Capture uddannelserne i forsvaret og er ansvarlig for den militære sikkerhedstjeneste i hæren.
Regimentet er placeret på Varde Kaserne og beskæftiger ca. 260 faste medarbejdere, fordelt på et garnisonsstøtteelement og en efterretningsbataljon. Regimentet uddanner ca. 250 værnepligtige om året.
Endvidere er 1 Intelligence Surveillance Reconnaissance Bataljon også placeret på garnisonen. Bataljonen tilhører 1. brigade og har 286 fastansatte.


EFR har et tæt samarbejde med Varde og Esbjerg Kommune vedrørende bl.a. tilflytterservice. Med udgangspunkt i dit/jeres behov og ønsker, tilpasser vi støtten i forhold til partnerjob, skole og bolig m.v.

Varde Kommune har en række tilbud til tilflyttere, herunder bistand til bolig og job.
Der er mulighed for sparring på jobsøgning og formidling af CV til en række virksomheder.
I Varde Kommune har partneren mulighed for at komme til samtale ved udvalgte private og offentlige virksomheder, når der er et match på kvalifikationer.

Tilflyttere med ansættelse samt pendlere har derudover fortrinsret til en række lejeboliger i Varde kommune.

Esbjerg Kommune har et program for medflyttende partnere med bl.a. sparring på jobsøgning og formidling af CV til en lang række virksomheder. Ligeledes formidles kontakt til private udlejere af lejeboliger. Tilflyttere med ansættelse kan skrive sig op på venteliste hos boligforeningerne i Esbjerg Kommune og rykke frem i køen til lejligheder.

Læs mere om, hvad tilflytterservice kan gøre for dig/jer på www.nyiesbjerg.dk og
www.flyttilvarde.dk

Du er meget velkommen til at kontakte bosætningskonsulent Varde Kommune Nadia Steinicke, Tlf. 7994 6505 Mobil. 3034 4625, Mail. nste@varde.dk og Bosætningskoordinator Esbjerg Kommune Pia Enemark, piene@esbjergkommune.dk, +45 20 47 32 06.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Varde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Varde Kaserne, Hjertingvej , 6800 Varde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985863

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet