BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Netop nu søger vi den helt rigtige person til at stå i spidsen for det vigtige arbejde med at vedligeholde, udvikle og fremtidssikre Varde Kommunes veje, stier og alle de fantastiske grønne områder. Vi har ca. 1.500 km. veje, og alle vores grønne områder skal passes og plejes til gavn og glæde for både borgere, turister og andre gæster. Vi insisterer på at tænke bæredygtighed ind i vores daglige arbejde, og i vores planlægningsarbejde tager vi højde for nye klimaudfordringer. Det er med andre ord hverken en lille eller en nem opgave – men den er til gengæld vigtig, og du får et stærkt samarbejde med fem dygtige distriktledere og godt 80 dedikerede medarbejdere.
Lyder det som dig?
Hvis vi skal beskrive den perfekte kandidat til jobbet, så er du en erfaren leder, der også har konkret erfaring med drift på fagområderne inden for vej og det grønne område. Det er desuden vigtigt med solid økonomisk forståelse, så vi håber, du har erfaringer fra ledelsesstillinger, hvor har været økonomiansvarlig.
Som leder skal du have modet og lysten til at gå foran og samtidig sikre, at vi er stærke sammen. Du får en vigtig rolle med at sætte retning med stor respekt for den erfaring, der er oparbejdet blandt medarbejderne. Vi skal turde udfordre plejer – men vi skal også bevare det eksisterende, når det fungerer bedst. Derfor er det vigtigt, at du kan håndtere forandringer, og at du er dygtig til at formidle værdien ved det nye, så vi får alle med. Optimalt set har du både erfaring med forandringsledelse og generationsledelse, da vi som arbejdsplads skal sikre gode rammer for medarbejdere i alle aldre.
Som person er det vigtigt, at du er dygtig til at opbygge stærke relationer og nyder at inddrage dit netværk. Du skal altid have antennerne ude, så du har fingeren på pulsen ift. behovet og ønskerne hos dem, vores arbejde skal gøre en forskel for. Du har både brug for et tillidsfuldt og empatisk indblik i din personalegruppe og for et opmærksomt udsyn, så du hele tiden ved, om der er tilfredshed med indsatsen. Vi håber, at du interesseret vil opsøge dialogen med fx politikere, borgerne og virksomheder - og at du kan omsætte den feedback til praksis i hverdagen.
De spændende opgaver i Vej og Park kalder på nærværende ledelse, og i de kommende forandringsprocesser er der brug for, at du tager de strategiske briller på, og evner at se det større perspektiv.
Nogle af de spændende opgaver der venter
Du får en vigtig opgave med at balancere den vigtige, stabile drift med dit bidrag til kreative løsninger på fremtidens udfordringer. I Varde Kommune er vi kendt for at have modet til at gå nye veje, og du vil derfor opleve stor frihed i din opgaveløsning.
Vi har tårnhøje ambitioner om at være den bedste arbejdsplads, og derfor har vi brug for en chef, der også giver noget af sig selv for at bidrage til at skabe det allerbedste arbejdsmiljø, så det er attraktivt både for nuværende og fremtidige medarbejdere.
Du bliver også ansvarlig for:
- Et årligt budget på knap 50 mio. kr.
- Drift af vejnettet og vedligehold af kommunens grønne områder
- Strategisk retning i videreudviklingen af Vej og Park
- Aktive bidrag til lederkollegiet i hele Plan, Kultur og Teknik
- At videreføre det stærke lederteam i Vej og Park
- At fremtidssikre den kommunale service på området (Varde 2030)
Vi arbejder proaktivt og strategisk under paraplyen Varde 2030, der handler om at tænke mere langsigtet – både i vores budgetlægning og i vores opgaveløsning. I de kommende år bliver der kamp om de dygtige medarbejdere, vi bliver flere ældre, og indtægterne kan være dalende. Derfor gentænker vi allerede nu, og vi ønsker en chef, der også ønsker nysgerrigt at udforske, om det er noget, vi kan løse på smartere måder. På området for Plan, Kultur og Teknik spiller vi en vigtig rolle ift. kommunens bidrag til den grønne omstilling, vi arbejder med klimatilpasninger, og vi tager medansvar for at sikre biodiversitet.
Sådan er vi organiseret
Som chef for Vej og Park bliver du del af et dynamisk chefteam under direktøren for Plan, Kultur og Teknik i Varde Kommune, og du bliver chef for en ledergruppe, der består af fem distriktledere.
Park- og vandløbsområdet er organiseret med to distriktsledere og i alt knap. 50 medarbejdere på området. På vejområdet er der 25 medarbejdere, der refererer til to distriktsledere. Desuden er der seks medarbejdere i administrationen og fem i afdelingen for støttefunktioner/værksted.
Alt det praktiske
Der er ansøgningsfrist den 14. juni, og vi forventer at afholde første samtale den 21. juni og anden samtale den 26. juni.
Der kan som en del af ansættelsessamtalerne indgå cases og en personlighedsprofil, som du får mere information om til den tid.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør for Plan, Kultur og Teknik, Karoline Klaksvig på telefon 21 53 50 15 eller chef for Teknik & Miljø, Hans Peter Due på telefon 79 94 66 20.
Vi ønsker, at vores nye chef kan starte snarest muligt eller senest den 1. september 2024. Din arbejdsplads bliver hos Vej og Park, Vesterbækvej 31, Sig, 6800 Varde.
Stillingen er på fuld tid, og løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst.
Vi glæder os til at høre fra dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Varde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Varde Kommune, Vesterbækvej 31,, 6800 Varde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6053260