BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Afdeling Rehabilitering søger 1 socialrådgiver til en fast stilling i 37 timer om ugen. Tiltrædelse 15. november eller 1. december 2023.
Har du fokus på borgerinddragelse, og vil du være med til at gå nye veje? Vil du arbejde med udgangspunkt i borgerens ressourcer? Tror du på, at relevante planer laves på arbejdspladserne i samarbejde med virksomhederne? Så har du muligheden her!
I Jobcentret er vi omkring 150 medarbejdere. I Rehabilitering kommer du til at arbejde sammen med 18 kolleger. I afdelingen samarbejdes der med borgere i ressourceforløb og jobafklaring plus vi har driften af rehabiliteringsteamet i Varde Kommune.
Dine arbejdsopgaver vil primært omfatte:
- Myndighedsrådgiver med et tæt samarbejde med borgere i ressourceforløb for at understøtte tilbagevende til job.
- Myndighedsrådgiver indenfor den beskæftigelsesrettede del af førtidspensionsområdet.
I begge funktioner gælder:
- Støttende, motiverende samtaler med baggrund i borgerinddragelse og ud fra et helhedsperspektiv.
- Tæt samarbejde med jobformidlere.
- Samarbejde på tværs af kommunen og sundhedsvæsnet.
- Administration og registrering af indsatsen i jobcentrets it-systemer (KMD-Momentum)
Mulige arbejdsopgaver:
- Deltage i rehabiliteringsmøder som repræsentant for beskæftigelsesområdet. Har du lyst til at bidrage ind i rehabiliteringsteamet, kan det blive en mulighed over tid.
Vi forventer, at du
- Er uddannet socialrådgiver eller har tilsvarende uddannelse.
- Kan håndtere primær lovgivning og holde dig opdateret på gældende lovgivning.
- Har faglig indsigt, der matcher ovennævnte arbejdsområder, og som kan anvendes til at understøtte et arbejdsliv for borgerne.
- Er målrettet, struktureret og mødestabil.
- Kan kommunikere i øjenhøjde, lytte, forstå og finde løsninger sammen med borgeren, kollegaer og virksomhederne.
- Er god til mundtlig og skriftlig kommunikation
- Kan indgå i teamsamarbejde og har lyst til at fastholde og udvikle et godt arbejdsmiljø.
Vi tilbyder
- En relevant introduktion og oplæring, hvor sidemandsoplæring er en mulighed.
- En arbejdsplads med fagligt velfunderede, engagerede og motiverede kollegaer.
- Fokus på faglig og social trivsel (f.eks. modul i diplomuddannelse og feedback).
- At være med i udviklingen af jobcentret herunder CUBB.
- Flekstidsordning – mulighed for at optjene timer og ofte holde fri fredag.
- Mulighed for hjemmearbejde, oftest fredag.
- Kantineordning.
Kørekort er en betingelse.
Løn efter gældende overenskomst.
Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres.
Vil du vide mere om stillingen kan du kontakte afdelingsleder Laila Nielsen på mail lain@varde.dk eller på tlf. 2013 9194.
Sidste frist for at søge stillingen er onsdag den 25. oktober 2023 kl. 12.00
Ansættelsessamtaler holdes fredag den 27. oktober 2023
Vi har indgået et samarbejde med Ålborg Universitet ved Center for Borgerinddragende Beskæftigelsesindsatser (CUBB)
CUBB - Center for udvikling af borgerinddragende beskæftigelsesindsatser (aau.dk)
CUBB’s mål er at skabe fælles viden og udvikling i forhold til beskæftigelsesindsatsen med særlig fokus på borgerinddragelse. Det betyder, at du som medarbejder hos os får mulighed for faglig udvikling på højt niveau.
Kerneopgaven i Jobcenter Varde er at hjælpe mennesker bedst muligt - uanset alder og funktionsniveau - til selvforsørgelse ud fra værdien om, at netop det, giver livskvalitet. I helt særlige tilfælde kan dette ikke lade sig gøre, og så er opgaven, så vidt muligt, at sikre det enkelte menneske et økonomisk fundament.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Varde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Varde Kommune, Frisvadvej 35, 6800 Varde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5924992