BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Sygedagpenge afdelingen søger 1 socialrådgiver til en fast stilling i 37 timer eller 33 timer om ugen. Tiltrædelse senest pr. 1. april 2024
I Jobcenter Varde er målet for sygedagpengeindsatsen, at vi har et tidligt samarbejde med sygemeldte borgere og deres arbejdsgivere. Vi prioriterer at have en tæt og hyppig kontakt med en sygemeldt borgers arbejdsgiver, da det har god effekt i forhold til at hjælpe den sygemeldte borger bedre og hurtigere tilbage på arbejdspladsen. Det betyder, at opfølgningssamtaler med sygemeldte borgere i høj grad skal ske på arbejdspladsen med deltagelse af den sygemeldtes arbejdsgiver.
Dine arbejdsopgaver vil primært omfatte:
- Samtaler med sygemeldte borgere og deres arbejdsgivere på arbejdspladsen.
- Iværksættelse af arbejdspladsbaseret indsats som fx delvis raskmelding evt. kombineret med andet tilbud.
- Udarbejde optrapningsplaner og/eller udvikle arbejdsevnen
- Samarbejde med interne og eksterne aktører som fx arbejdsgiver, praktiserende læge/behandlingssystemet, faglige organisationer eller på tværs af kommunen.
- Myndighedsopgaver, herunder opfølgningssamtaler, vurdering af uarbejdsdygtighed, stillingtagen til revurdering/forlængelsesmuligheder mv.
Vi forventer, at du
- Er uddannet socialrådgiver eller har tilsvarende uddannelse.
- Har kendskab til lov om sygedagpenge og lov om aktiv beskæftigelsesindsats og kan omsætte dette i praksis.
- Evner og trives med at være ude på arbejdspladserne og afholde en stor del af opfølgningssamtalerne og/eller virksomhedsopfølgninger derude.
- Har troen på at tilknytning til arbejdsmarkedet og livskvalitet hænger sammen, og at en aktiv og arbejdspladsbaseret indsats er et virkningsfuldt element i vejen tilbage til arbejdsmarkedet
- Kan arbejde aktivt med inddragelse af borgeren, så denne får valgmuligheder, ansvar og ejerskab i sit eget forløb.
- Er god til at understøtte progression, så den sygemeldte hurtigst muligt bliver arbejdsdygtig igen.
- Kan arbejde resultatorienteret, helhedsorienteret og tværfagligt med mange bolde i luften, og med fokus og tro på borgerens ressourcer og beskæftigelsespotentiale.
- Er selvstændig men også en teamplayer, således du tager medansvar for, at vi fortsat har en god arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø
- Motiveres af at bidrage til udvikling af området og villig til at lære nyt og klar til at arbejde med et område, hvor der ofte sker forandringer.
- Har gode kommunikative færdigheder, både mundtligt og skriftligt med høj datadisciplin (administration). Det er en fordel med kendskab til KMD’s systemer, men ingen betingelse.
Om Jobcenter Varde
https://vimeo.com/887616774/5b727419d4?share=copy
Særligt for Jobcenter Varde er, at vi gennem lang tid har arbejdet med Fremtidens Jobcenter og løbende nytænker vores beskæftigelsesindsats med fokus på at innovativere løsninger frem for begrænsninger og senest her vi indgået et samarbejde med Ålborg Universitet ved Center for Borgerinddragende Beskæftigelsesindsatser (CUBB). CUBB - Center for udvikling af borgerinddragende beskæftigelsesindsatser (aau.dk)
CUBB’s mål er at skabe fælles viden og udvikle i f.t. beskæftigelsesindsatsen med særlig fokus på borgerinddragelse. Det betyder, at du som medarbejder hos os får mulighed for faglig udvikling på højt niveau.
I Jobcentret er vi omkring 150 medarbejdere fordelt på 8 afdelinger.
Vi tilbyder
- Introduktion og oplæring
- En mindre kommune med et godt tværgående samarbejde
- En arbejdsplads med fagligt velfunderede, engagerede og motiverede kollegaer
- Faglig udvikling, f.eks. kurser ved eksterne eller de interne webinarer på Schultz Campus samt feedback på egen praksis.
- At være med i udviklingen af jobcentret herunder CUBB
- Fokus på faglig og social trivsel – vi er alle en del af arbejdsmiljøet
- Flekstidsordning
- Kantineordning
- Mulighed for hjemmearbejde, oftest fredag
- Mulighed for at optjene timer og ofte holde fri fredag
Løn efter gældende overenskomst.
Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest og kopi af kørekort afleveres.
Vil du vide mere om stillingen kan du kontakte afdelingsleder Lilian Hinsch på mail lihi@varde.dk, på tlf. 3035 4037
Sidste frist for at søge stillingen er den 19. marts
Ansættelsessamtaler holdes den 25. marts 2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Varde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Varde Kommune, Frisvadvej 35, 6800 Varde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6005519