Få en faglig udfordring som socialrådgiver i Varde Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi har 3 stillinger som ønskes besat.

  • Vi søger 1 socialrådgiver 30-32 timer pr. uge fra 1. august 2024 eller snarest derefter. 

Der er tale om en fast stilling, da en af vores erfarne socialrådgivere har valgt at søge nye udfordringer. 

  • Vi søger 2 socialrådgivere 30-37 timer pr uge fra 1. august og 1. september 2024 i en tidsbegrænset periode på 2 år.

Der er tale om opnormeringer som skal medvirke til at vi kan komme tættere på sagerne med hyppig opfølgning og dermed øget faglig og økonomisk styring.

Fælles for stillingerne er, at du vil blive en del af Fremtidens Myndighed i Varde Kommune. 

Det betyder overordnet at vi arbejder på et fællesfagligt grundlag med afsæt i VUM 2.0, fokus på trivsel, samarbejde og social kapital.

Vi er et kompetent og også nyt fagligt stærkt hold, hvor alle brænder for at yde et godt myndighedsarbejde på det specialiserede voksenområde. 

Området er under rivende udvikling og optimeringen samt ressourcetilgang er i fokus i Varde Kommune. Det betyder at vores sagstal er yderst gunstige og giver mulighed for at kunne yde et godt socialfagligt arbejde med borgerne i centrum.

I afdelingen er der ansat et hold bestående af 16 medarbejdere herunder, myndighedsrådgivere, veteranbrobygger, gadeplansmedarbejdere, fagkoordinatorer, samt 1 leder. Vi har til huse på Borgercenter Varde, hvor vi nyder godt af at have kolleger fra Jobcenteret, Borgerservice og Børn og Familie samt Lokal psykiatrien som nærmeste naboer. 

Vores målgrupper er voksne, med betydelig nedsat fysisk, psykisk funktionsevne, særlige sociale problemstillinger, en indgribende kronisk og/eller langvarig lidelse.

Vi benytter os af Voksenudredningsmetoden VUM 2.0 i alle vores sager og stiller krav til fagligheden i sagerne. 

Nogle af de primære opgaver som er i pipelinen, er fortsat implementering af VUM 2.0, tættere opfølgning i sagerne, øget samarbejde med Børn og Familie, Jobcenteret, egne og eksterne botilbud. 

Du bliver en del af et fagligt og kompetent hold som besidder en stærk myndighedserfaring og som arbejder tæt sammen internt med egne og eksterne tilbud. 

Vi har altid fokus på at have borgeren i centrum og tænke i gode faglige og lokale løsninger, hvor borgerens ønsker, håb og drømme er vigtigst. 

På ”holdet” har vi to faglige koordinatorer som understøtter den faglige udvikling og står til rådighed for sparring. Du får en kollega som mentor tilknyttet fra starten af.

På personaledelen arbejder vi på at være en arbejdsplads, hvor der er fokus på trivsel og fastholdelse, samt en attraktiv arbejdsplads, hvor der er fokus på at alle på ”holdet”, hjælpes ad og vi løfter i flok.
 

De primære arbejdsområder til den faste stilling

  • Sagsbehandling i forbindelse med ophold på forsorgshjem
  • Sagsbehandling med afsæt i Housing First tilgangen
  • Sagsbehandling i misbrugssager
  • Sagsbehandling ved ansøgning som socialpædagogisk støtte, til borgere med en betydelig nedsat psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer
  • Mellemkommunal refusion

De primære arbejdsområder i de 2 midlertidige stillinger

  • Sagsbehandling ved ansøgning som socialpædagogisk støtte, til borgere med en betydelig nedsat psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer
  • Fremskudt sagsbehandling
  • Tæt samarbejde med Center for Voksenstøtte og Mestring - herunder tættere opfølgning i sagerne
  • Rehabiliteringsmøder

Vi forventer, at du: 

  • er uddannet socialrådgiver
  • er faglig kompetent
  • har kendskab til/erfaring med at arbejde i en myndighedsfunktion
  • kan strukturere og overskue egne arbejdsopgaver
  • kan yde råd og vejledning ud fra servicelovens bestemmelser og anden relevant lovgivning
  • kan arbejde selvstændig og helhedsorienteret
  • har gode samarbejdsevner
  • er en holdspiller som hjælper og tør bede om hjælp
  • er optaget af økonomisk og faglig styring hvor vi ikke går på kompromis med kvaliteten
  • følger de retningslinjer og politiske strategier/spor som vi arbejder efter i Social og Handicap Myndighed

 

Som en selvfølge kan du lide at være i kontakt med både borgere, deres pårørende og det professionelle netværk der kan være omkring borgeren.

Vi ønsker os kollegaer, som forstår at være en del af en politisk ledet arbejdsplads, har humoristisk sans og som har lyst til at dele ud af egne kompetencer og erfaringer, indgå i gode faglige drøftelser, samt er fleksibel og trives i, at ikke 2 dage er ens. 

Kørekort er nødvendig, da Varde Kommune er geografisk stor, samt en del af vores borgere bor i tilbud, uden for kommunen. Varde kommune har kommunebiler til rådighed ved tjenestekørsel.
 

Vi kan tilbyde, super gode kollegaer, en afvekslende hverdag, selvstændige opgaver, højt humør og ikke mindst fleksibel arbejdstid(flekstid) og gode kantineforhold. 
 
Vi er en spændende og travl arbejdsplads, hvor to dage sjældent er ens. Vi lægger vægt på, at der både blandt kollegaer og ledelse er opbakning i forhold til de komplekse opgaver, som hverdagen byder på. 

Vores værdier er: Ordentlighed, Værdiskabende og Stærk.

Så har du læst vores opslag og det inspirerer dig, samt beskriver opgaver som du føler dig tryg i, så send endelig din ansøgning!

Ønsker du at høre mere om hvorfor det er godt at arbejde i Varde Kommune, så kan du kontakte fagkoordinator Susanne Pleidrup supl@varde.dk eller mobil 30911620 eller myndighedsleder Rudi B. Andersen ruan@varde.dk eller mobil 23817514. 


Der er ansøgningsfrist d. 16. juni. 2024 kl. 23.59 og ansættelsessamtaler forventes afholdt den 21. juni 2024.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn.

Social og Handicap, Varde Kommune opfordrer alle interesserede, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, til at søge den ledige stilling.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Varde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Varde Kommune, Frisvadvej, 35, 6800 Varde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6058901

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet