BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I forbindelse med opnormering i Varde Kommune på Voksen Myndighed søger vi 1 fast socialrådgiver 37 timer pr uge fra 1. december 2023 eller snarest derefter.
Derudover har vi mulighed for at tilbyde et tidsbegrænset vikariat i 1 år på 30 timer, da en af vores gode og erfarne medarbejdere ”udlånes” til en anden opgave i organisationen.
Hvem er vi så:
Vi er et kompetent stabilt og fagligt stærkt hold, som alle brænder for at yde et godt myndighedsarbejde på det specialiserede voksenområde. Området er under rivende udvikling og optimeringen samt ressourcetilgang er i fokus i Varde Kommune.
Her vil du blive en del af noget nyt og spændende og faglig nysgerrighed betragtes som en styrke.
Nogle af de primære opgaver som er i pipelinen og som du vil blive en del af er implementering af VUM 2.0, tættere opfølgning i udvalgte sagstyper, øget samarbejde med Børn og Familie samt Jobcenteret.
Derudover bliver du en del af et fagligt og kompetent hold som besidder en stærk myndighedserfaring og som arbejder tæt sammen internt med egne og eksterne tilbud. Vi har altid fokus på at have borgeren i centrum og tænke i gode faglige og lokale løsninger.
På ”holdet” har vi to faglige koordinatorer som understøtter den faglige udvikling og står til rådighed for sparring.
Du får en kollega som mentor tilknyttet fra starten af.
På personaledelen arbejder vi på at være en arbejdsplads, hvor der er fokus på trivsel og fastholdelse, samt en attraktiv arbejdsplads, hvor der er fokus på at alle på ”holdet”, hjælpes ad og løfter i flok.
Dine primære opgaver bliver:
- Sagsbehandling hvor borgere er bevilget § 85 på hjerneskade, handicap og psykiatriområdet.
- Sagsbehandling af borgere i Aktivitets og samværstilbud jf. Lov om social service § 104.
- Sagsbehandling af borgere i beskyttet beskæftigelse jf. Lov om social service § 103.
- Sagsbehandling af borgere med ledsagerordning jf. Lov om social service § 97.
- Sagsbehandling i alkoholsager.
- Deltagelse på visitationsmøder og rehabiliteringsmøder.
- Der vil være et tæt samarbejde med Center for voksenstøtte og mestring-herunder tættere opfølgning i sagerne.
Vi forventer at du kan se dig i selv nedenstående punkter:
- Faglig kompetent.
- Følger en borgerhenvendelse til ende og sætter ære i at arbejde på tværs af andre afdelinger.
- Interesseret i at gøre en forskel for udsatte borgergrupper.
- Sammen med borgeren være nysgerrig på de løsninger, som giver mening for borgeren og nytænke på vegne af afdelingen.
- Systematisk og helhedsorienteret i dit administrative arbejde, samt skriftlig stærk.
- Økonomisk bevidst.
- Tør træffe myndighedsbeslutninger (efter vejledning) og lærer undervejs.
- En holdspiller som hjælper og tør bede om hjælp.
- Følger retningslinjer og strategier/spor som vi arbejder efter i Social og Handicap Myndighed.
Som en selvfølge kan du lide at være i kontakt med både borgere, deres pårørende og det professionelle netværk omkring borgeren og kan tale med alle borgergrupper.
Vi ønsker os en kollega, som forstår at være en del af en politisk ledet arbejdsplads, har humoristisk sans og som har lyst til at dele ud af egne kompetencer og erfaringer, indgå i gode faglige drøftelser, samt er fleksibel og trives i, at ikke 2 dage er ens.
Vi arbejder en del på tværs af kommunens afdelinger med borgeren som centrum, så du skal kunne fungere blandt andre faggrupper og spille ind med din faglighed.
Kørekort er nødvendig, da Varde Kommune er geografisk stor, samt en del af vores borgere bor i tilbud, uden for kommunen. Varde kommune har kommunebiler til rådighed ved tjenestekørsel.
Generelt om Social og Handicap Myndighed, som du bliver en del af:
I afdelingen er der ansat et hold bestående af 15 personer bestående af myndighedsrådgivere, veteranbrobygger, gadeplansmedarbejdere, fagkoordinatorer, samt 1 leder. Vi har til huse på Borgercenter Varde, hvor vi nyder godt af at have kolleger fra Jobcenteret, Borgerservice og Børn og Familie samt Lokal psykiatrien som nærmeste naboer.
Vores målgrupper er voksne, med betydelig nedsat fysisk, psykisk funktionsevne, særlige sociale problemstillinger, en indgribende kronisk og/eller langvarig lidelse.
Vi benytter os af Voksenudredningsmetoden i alle vores sager og stiller høje krav til fagligheden i sagerne.
Vi kan tilbyde, gode kollegaer, en afvekslende hverdag, selvstændige opgaver, højt humør og ikke mindst fleksibel arbejdstid(flekstid) og gode kantineforhold.
Vi er en spændende og travl arbejdsplads, hvor to dage sjældent er ens. Vi lægger vægt på, at der både blandt kollegaer og ledelse er opbakning i forhold til de komplekse opgaver, som hverdagen byder på.
Vores værdier er: Ordentlighed, Værdiskabende og Stærk - og det er også grundværdier for dig.
Så har du læst vores opslag og det inspirerer dig samt beskriver opgaver som du føler dig tryg i, så send endeligt en ansøgning!
Ønsker du at høre mere om hvorfor det er godt at arbejde i Varde Kommune, så kan du ringe til fagkoordinator handicap Karen Breumsø på 2031 1093 eller mail kabr@varde.dk eller myndighedsleder Rudi B Andersen ruan@varde.dk. 2381 7514.
Der er ansøgningsfrist d. 22.10.2023 kl. 24.00 og ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 26.10 og 27.10.2023
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn.
Social og Handicap, Varde Kommune opfordrer alle interesserede, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, til at søge den ledige stilling.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Varde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Varde Kommune, Bytoften 2, 6800 Varde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5914948