Er du faglig velfunderet socialrådgiver og søger en fast stilling, så er du måske den rette til ”Social og Handicap Myndigheds holdet”

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger 1 fast socialrådgiver, 37 timer om ugen, til Voksen Myndighed Social og Handicap i Varde kommune.

Stillingen ønskes besat 1. september eller snarest derefter 2023.

Da en af vores gode medarbejdere har valgt at tiltræde en lederstilling i en anden del af organisationen, kan vi derfor nu tilbyde en fast stilling på myndighedsholdet.

Vi er et kompetent stabilt og fagligt stærkt hold, som brænder for at yde godt myndighedsarbejde på det specialiserede voksenområde i Varde Kommune. 
 

Her vil du blive en del af en innovativ og spændende organisation, hvor nysgerrighed og tillid til den enkelte medarbejder vægtes, samt at der altid er fokus på at løse opgaverne ud fra en høj frad af tværfaglighed.

Derudover bliver du en del af et fagligt og kompetent hold, som besidder en stærk myndighedserfaring og som arbejder tæt sammen med egne og eksterne tilbud. Vi har altid fokus på at have borgeren i centrum og tænke i gode faglige og lokale løsninger.   

På holdet har vi to faglige koordinatorer, som understøtter den faglige udvikling og står til rådighed for sparring. 
Du får ligeledes en kollega som mentor tilknyttet fra starten af.

På personaledelen arbejder vi på at være en attraktiv arbejdsplads, hvor der er fokus på trivsel, fastholdelse og en arbejdsplads, hvor der er fokus på at alle hjælpes ad og løfter i flok.

Dine primære opgaver bliver:

  • Sagsbehandling, hvor borgeren er bevilliget botilbud i vores egne interne botilbud i Samstyrken Varde.
  • Sagsbehandling af borgere omfattet af aflastning jf. Lov om social service § 84.
  • Sagsbehandling af borgere i Aktivitets og samværstilbud jf. Lov om social service § 104.
  • Sagsbehandling af borgere i beskyttet beskæftigelse jf. Lov om social service § 103.
  • Sagsbehandling af borgere med ledsagerordning jf. Lov om social service § 97. 
  • Sagsbehandling i misbrugssager.
  • Deltagelse på visitationsmøder og rehabiliteringsmøder.

Vi forventer at du kan se dig i selv nedenstående punkter: 

  • Faglig kompetent. 
  • Følger en borgerhenvendelse til ende og sætter ære i at arbejde på tværs af andre afdelinger.
  • Interesseret i at gøre en forskel for udsatte borgergrupper.
  • Sammen med borgeren være nysgerrig på de løsninger, som giver mening for borgeren og nytænke på vegne af afdelingen.
  • Systematisk og helhedsorienteret i dit administrative arbejde, samt skriftlig stærk.
  • Økonomisk bevidst. 
  • Tør træffe myndighedsbeslutninger (efter vejledning) og lærer undervejs.
  • En holdspiller som hjælper og tør bede om hjælp.
  • Følger retningslinjer og strategier/spor, som vi arbejder efter i Social og Handicap Myndighed.


Som en selvfølge kan du lide at være i kontakt med både borgere, deres pårørende og det professionelle netværk omkring borgeren og kan tale med alle borgergrupper.

Vi ønsker os en kollega, som forstår at være en del af en politisk ledet arbejdsplads, har humoristisk sans og som har lyst til at dele ud af egne kompetencer og erfaringer, indgå i gode faglige drøftelser, samt er fleksibel og trives i, at ikke 2 dage er ens. 

Vi arbejder en del på tværs af kommunens afdelinger med borgeren som centrum, så du skal kunne fungere blandt andre faggrupper og spille ind med din faglighed.

Kørekort er nødvendig, da Varde Kommune er geografisk stor, samt en del af vores borgere bor i tilbud uden for kommunen. Varde kommune har kommunebiler til rådighed ved tjenestekørsel.

Generelt om Social og Handicap Myndighed, som du bliver en del af:

I afdelingen er der ansat et hold bestående af 15 personer bestående af myndighedsrådgivere, veteranbrobygger, gadeplansmedarbejdere, fagkoordinatorer, samt 1 leder. Vi har til huse på Borgercenter Varde, hvor vi nyder godt af at have kolleger fra Jobcenteret, Borgerservice og Børn og Familie samt Lokal psykiatrien som nærmeste naboer. 

Vores målgrupper er voksne, med betydelig nedsat fysisk, psykisk funktionsevne, særlige sociale problemstillinger, en indgribende kronisk og/eller langvarig lidelse. Vi benytter os af Voksenudredningsmetoden i alle vores sager og stiller høje krav til fagligheden i sagerne. 

Vi kan tilbyde gode kollegaer, en afvekslende hverdag, selvstændige opgaver, højt humør og ikke mindst fleksibel arbejdstid (flekstid) og gode kantineforhold. 
 
Vi er en spændende og travl arbejdsplads, hvor to dage sjældent er ens. Vi lægger vægt på, at der både blandt kollegaer og ledelse er opbakning i forhold til de komplekse opgaver, som hverdagen byder på. 

Vores værdier er: Ordentlighed, Værdiskabende og Stærk - og det er også grundværdier for dig.

Så har du læst vores opslag og det inspirerer dig samt beskriver opgaver, som du føler dig tryg i, så send endeligt en ansøgning!

Ønsker du at høre mere om, hvorfor det er godt at arbejde i Varde Kommune, kan du ringe til fagkoordinator handicap Karen Breumsø på 2031 1093 eller mail kabr@varde.dk eller myndighedsleder Rudi B Andersen ruan@varde.dk. 2381 7514. 

Der er ansøgningsfrist den 20.08.2023 kl. 23.59, og ansættelsessamtaler forventes afholdt den 25.08.2023.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn.

Social og Handicap, Varde Kommune opfordrer alle interesserede, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, til at søge den ledige stilling

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Varde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Varde Kommune, Bytoften 2, 6800 Varde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://varde.career.emply.com/ad/er-du-faglig-velfunderet-socialradgiver-og-soger-en-fast-stilling-sa-er-du-maske/qahq62/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876716

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet