BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Dagtilbudschef til Varde Kommune
Vil du være med til at sikre at alle børn i Varde Kommune får den bedste start i livet? Er du ambitiøs og kan du sikre fælles fodslag blandt ledere og medarbejdere? Kan du gå forrest, så vi ikke kun siger, at vi har Danmarks bedste dagtilbud i 2030, men at børnefamilierne i Varde Kommune siger det samme?
I Varde Kommune er vi nødt til at tænke på det, der kommer, hvis vi skal evne at videreudvikle en kommune, der er et godt sted at bo også i 2030’erne, selvom indtægterne siver og rekrutteringsudfordringerne vokser. Det stiller krav om gentænkning, digitalisering og tilpasning af serviceniveauer. Her er alle områder i spil, og dagtilbudsområdet spiller en vigtig rolle, når reformsporene skal lægges ud. ”Stærke Dagtilbud 2.0” skal adressere de udfordringer – og du får en nøglerolle.
På den anden side skal du også agere i nutiden. Du skal vurdere, hvordan du kan videreudvikle møde- og samarbejdsformer i din organisation, kommunikationen skal have et ”skud 2024”, og du skal etableres i nogle gode samspil i organisationen – til politikere og til MED.
En vigtig dagsorden, er skabelsen af flere tætte samspil, synergier og tværfaglige løsninger mellem – især – dagtilbuds-, skole- og familieområdet. Vi er så veldrevet en kommunal organisation, der består af ledere og medarbejdere med en stor evne til at arbejde sammen uden at skele for meget til dit og mit, at vi skal kunne mere, end vi kan i dag. Søjler skal alene høre fortiden til. Dér – som generelt – vil du møde konstruktive og hjælpsomme chefkolleger. ”Man behøver ikke at være vildt erfaren. Hvis man har bundtrækket, så kan vi hjælpe med rigtig meget” (citat chefkollega).
Der er mange mulige veje ind i denne stilling, men der forventes erfaring, nysgerrighed og interesse for dette særlige arbejdsområde, hvor mulighederne for at gøre en forskel i børns liv i den grad er til stede. Du er en talentfuld leder (uafhængigt af alder), hvor resultaterne af ledelsesgerningen er synlige. Du har bevist, at du tør være tydelig, men samtidig evner at være åben og lyttende. Du er processtærk. Du arbejder i høj grad indirekte, og det at sætte sig selv i spil i en organisation, der er så flad, kræver, at der tænkes struktureret over ledelses- og inddragelsesformer.
Det kan være, at du er decideret visionær, men det kan også være, at du ”bare” er god til at facilitere udvikling, der bliver til noget ”i den virkelige verden”. Du har erfaring med økonomistyring, du er god til at kommunikere, og du evner – via din kommunikation – at få formidlet budskaberne præcist og i tide, så dine omgivelser oplever, at de har den fornødne viden til at kunne agere kompetent.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes på overenskomstvilkår og efter konkret forhandling på et niveau, der forventes at ligge på 750.000 kr. årligt (eksklusive pension).
Yderligere oplysninger:
Kan fås hos Jakob Lundgaard, tlf. 4033 2414 og/eller hos direktør Britta Boel på tlf. 2336 9178. Læs mere i den uddybende job- og personprofil på www.lundgaard-konsulenterne.dk
Ansøgning:
Ansøgningen sendes via stillingsmodulet på www.lundgaard-konsulenterne.dk, så den er modtaget senest den 2. november 2023 kl. 8.30.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Varde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Varde Kommune, Bytoften 2, 6800 Varde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5923085