BUDGET- OG ANALYSEKONSULENT SØGES TIL VARDE KOMMUNE

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at styre et budget på knap 4 mia. kr. i Varde Kommune? Kan du udarbejde økonomiske analyser, der bidrager til udviklingen af kommunen? 

Så er du den kollega, vi søger til at understøtte en god budgetproces, hvor vi har lagt et højt bundniveau for, hvordan vi vil kommunikere budgetarbejdet og analyser med både Byrådet, direktionen, kommunens fagforvaltninger og borgere mv. 

Dine vigtigste opgaver

Du skal i samarbejde med ledelsen og den ansvarlige budgetkonsulent være med til at koordinere den årlige budgetproces og løbende budgetopfølgninger, hvor inddragelse er essentiel - både internt i kommunen, men også op til kommunens politikere. Derudover vil en væsentlig del af din tid gå til at udarbejde forskellige økonomiske analyser enten selvstændigt eller i samarbejde med andre. 

Dine opgaveområder vil bl.a. være:

  • Koordinering af dele af budgetprocessen og udarbejdelse af materialer til politisk stillingtagen
  • Omsætte komplekse økonomiske problemstillinger, eksempelvis kommunal udligning, til et forståeligt sprog, der ikke forudsætter stor økonomisk forståelse
  • Bidrage til udviklingen af økonomistyringen i kommunen
  • Oversætte finansloven, kommuneaftaler mv. ind i en lokal kommunal kontekst
  • Udarbejde økonomiske analyser, herunder indtægtsoptimering og udvikling af ledelsesinformationssystem 
  • Betjening af direktion og politikere, herunder udarbejdelse af notater og sagsfremstillinger

Dine kompetencer

Fagligt, ser vi gerne, at du

  • Har en samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse eller tilsvarende, og/eller har erfaring med bl.a. budgetarbejde, økonomistyring og analyser
  • Kan tænke strategisk og politisk understøttende
  • Har god forståelse for sammenspillet mellem forretning, økonomi og processer
  • Er analytisk med gode analyseevner og evner at tilrettelægge velstrukturerede og gode processer
  • Kan finde praktiske løsninger på komplekse problemer.
  • Kan kommunikere svært tilgængeligt materiale på en let forståelig måde, både mundtligt og skriftligt 
  • Har personlig og faglig gennemslagskraft
  • Har solidt kendskab til Excel 

Personligt, ser vi gerne, at du

  • Er ansvarsbevidst, målrettet og vedholdende
  • Er initiativrig og selvstændig med en evne til at drive opgaven fremad
  • Er en holdspiller med gode samarbejdsevner, er opsøgende og formår at opbygge relationer til dine kolleger i kommunen centralt og decentralt
  • Bevarer overblikket samtidig med, at der er fokus på detaljen
  • Motiveres af at opbygge noget nyt i samarbejde med kolleger og chefer
  • Har humor og godt humør
  • Vil din arbejdsplads og dine kolleger, samt trives i et storrumskontor

Det får du hos os

  • Du bliver en del af økonomiafdelingen, hvor alle har fokus på at skabe værdi gennem samarbejdet mellem forskellige fagligheder
  • Jobbet er udfordrende og afvekslende, og vi har gode muligheder for kompetenceudvikling både fagligt og personligt
  • Du får en central rolle i økonomiafdelingen i forhold til at sikre udviklingen af økonomiske analyser ud over arbejdet med budgettet
  • Du får stor indflydelse på dine arbejdsopgaver og løsningen af dem 
  • En god kantine med både varme retter, salatbar og et udvalg af brød og kager til at fylde energidepoterne op med
  • Stort fokus på det sociale, både på Rådhuset og inden for økonomiafdelingen. 

Hvem er vi

Den ledige stilling er i Budget, Analyse og Digitalisering, som er en del af Varde Kommunes Økonomiafdeling, som er placeret centralt. Økonomiafdelingen understøtter den politiske organisation, Direktionen og institutionerne med forhold vedr. budget, budgetopfølgning og årsregnskab, digitalisering, Machine-Learning og AI, analyser og LIS, samt indkøb og forsikring. 

Vi arbejder til stadighed med at automatisere og optimere administrative arbejdsgange i organisationen. Vi anvender TEAMS og NemØkonomi i betjeningen af institutionerne og mange af vores møder afholdes derfor digitalt. 
I 2024 overgår vi fra Prisme til Opus Økonomi og du har derfor mulighed for at understøtte og præge denne proces med blandt andet udarbejdelse af ny kontoplan og fokus på optimering af arbejdsgange. 
I det daglige drøfter vi opgaver og løsninger med input fra vores forskellige fagligheder, så vi bedst muligt kan understøtte resten af organisationen. Relationerne til vores samarbejdspartnere er afgørende for, at vi kan løse vores opgave, og vi opsøger derfor dialogen hos dem, vi løser opgaverne sammen med.

Vil du vide mere

Har du spørgsmål til stillingen, så er du velkommen til at kontakte Chef for Budget, Analyse og Digitalisering Maiken Schmiegelow på mobil 2265 9525 eller økonomisk konsulent Johann Nielsen på mobil . 

Ansøgningsfrist

Ansøgningen sendes via linket nedenfor og skal være os i hænde tirsdag den 23. januar inden klokken 12. Vi afholder samtaler d. 25. og 26 januar. Ansættelse sker efter gældende overenskomst. 

Tiltrædelse 1. marts 2024 eller snarest muligt efter aftale. 

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Varde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Varde Kommune, Bytoften 2, 6800 Varde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5962545

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet