BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Varde Kommunes Gadeteam søger en socialrådgiver til arbejdet som opsøgende gadeplansmedarbejder jf. §99 i Lov om Social Service.
Der er tale om et barselsvikariat på 37 timer om ugen. Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2024.
Dine primære opgaver bliver:
- Opsøgende arbejde efter modtaget bekymringer
- At støtte borgeren til at bevare kontakten til omverdenen ud fra deres egne ønsker og behov
- Relations- og motivationsarbejde
- At støtte den enkelte til øget livskvalitet
- At bygge bro til allerede eksisterende tilbud eller det almene system når det er muligt
Vi forventer at du er:
- Fagligt kompetent
- Vant til at begå dig i - og samarbejde med offentlige forvaltninger
- Robust og ikke bange for at arbejde tæt på borgerne i deres nærmiljø
- Autentisk og tydelig
- Rummelig, tålmodig og forstående
- Vedholdende i kontakten til borgerne
- Fleksibel
- Villig til at tænke ud af boksen
Som en selvfølge kan du lide målgruppen og har erfaringer i arbejdet med denne. Vi ønsker os, at du som opsøgende gadeplansmedarbejder vil ”gå et ekstra skridt” og kan se det unikke i at arbejde tæt sammen med borgere i de mest udsatte livssituationer.
Målgruppen er de mest socialt udsatte og isolerede sindslidende, stof- og alkoholmisbrugende samt hjemløse, som almindeligvis ikke gør brug af, eller ikke kan gøre brug af allerede eksisterende tilbud.
Kørekort er nødvendigt da Varde Kommune er geografisk stor. Varde Kommune har kommunebiler til rådighed ved tjenestekørsel.
Generelt om Gadeteamet og Social og Handicap, Myndighed – som du bliver en del af:
I afdelingen er der ansat et hold af 15 personer bestående af myndighedsrådgivere, veteranbrobygger, gadeplansmedarbejdere, fagkoordinatorer og en leder. Vi har til huse på Borgercenter Varde, hvor vi nyder godt af at have kolleger fra Jobcentret, Borgerservice og Børn og Familie samt Lokalpsykiatrien som nærmeste naboer.
Gadeteamet er organiseret således at to fuldtidsstillinger er ansat ved Varde Kommune, og en deltidsstilling er ansat ved socialpsykiatrien. Derudover er der en opsøgende medarbejder til veteranerne i kommunen.
Du vil blive en del af et makkerpar, hvor der ydes tæt sparring og det daglige arbejde koordineres tæt.
Du vil få en fast ”base” i form af et kontor på Borgercenter Varde, men en stor del af arbejdet foregår på gaden, i bilen og i borgers hjem (hvis de har sådan en).
Vi kan tilbyde gode kollegaer, en afvekslende hverdag, selvstændige opgaver, højt humør og ikke mindst fleksibel arbejdstid (flekstid) og gode kantineforhold.
Det er en spændende og travl arbejdsplads, hvor to dage ikke er ens.
Varde Kommunes værdier er: Ordentlighed, værdiskabende og stærk – og det er også grundværdier for dig.
Så har du læst vores opslag og kan se dig selv i denne stilling, så send endelig en ansøgning!
Ønsker du at høre mere om stillingen eller hvorfor det er godt at arbejde i Varde Kommune kan du kontakte afdelingsleder Rudi Andersen på mail ruan@varde.dk. eller tlf.nr 2381 7514
Du kan også kontakte gadeplansmedarbejder Mette Hansen på tlf. nr.: 2145 0370 eller mail mehf@varde.dk.
Der er ansøgningsfrist d. 23-11 2023 kl. 12.00 og ansættelsessamtaler afholdes d. 28-11 2023
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn.
Social og Handicap, Varde Kommune opfordrer alle interesserede, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge den ledige stilling.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Varde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Varde Kommune, Bytoften 2, 6800 Varde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5928677