Bliv socialrådgiver i Varde Kommune og gør en forskel på det specialiserede voksenområde

dato

I forbindelse med at en af vores gode kollegaer har søgt nye udfordringer, søger vi en socialrådgiver til en fast stilling på 33 timer pr. uge fra primo januar 2025.

Hvem er vi så:

Vi er et nyt yderst kompetent og fagligt stærkt hold, hvor alle brænder for at yde et godt myndighedsarbejde på det specialiserede voksenområde. 

Området er under rivende udvikling, og tilgang af nye kollegaer har været i fokus over den sidste periode for at opnå et lavere sagsantal, som kan gøre, at vi kan komme tættere på borgerne og følge sagerne tættere.

Du vil få mulighed for blive en del af noget nyt spændende, hvor din faglige nysgerrighed og ideer betragtes som en styrke i udvikling af området.

Vi har netop beskrevet fokuspunkter for Fremtidens Voksen Myndighed i Varde kommune og skal påbegynde implementering af denne. Derudover er vi er i fuld gang med implementering af VUM 2.0. 

Samlet set er vi er et hold, som bestræber os på samarbejde, fagligt fællesskab, humor, hjælpsomhed og kollegial støtte. 

Vi har altid fokus på at have borgeren i centrum og tænke i gode faglige og lokale løsninger, hvor ordentlighed er et bærende element.   

På ”holdet” har vi to faglige koordinatorer, som understøtter den faglige udvikling og står til rådighed for sparring.

Du får en kollega som mentor tilknyttet fra starten af.
 

Dine primære opgaver bliver:

  • At bevillige støtte efter Serviceloven
  • Sagsbehandling af borgere på forsorgshjem og botilbud.
  • At arbejde afsæt i Housing First.
  • Sagsbehandling på primært psykiatriområdet.
  • Deltagelse på visitationsmøder.
  • At have et stort fokus på hyppig opfølgning og tæt borgerkontakt.
  • At have et tæt og koordineret samarbejde med vores støttetilbud til voksne.
  • At arbejde tæt koordinerende sammen med jobcenter i konkrete sager/prøvehandlinger.
  • Arbejde med koordinering på veteranområdet (tidligere udsendte soldater)
  • At have lyst til at udvikle viden på det mellemkommunale refusionsområde sammen med kollegaer. 

Vi forventer at du kan se dig i selv nedenstående punkter: 

  • Faglig kompetent og gerne erfaring med området.
  • Følger en borgerhenvendelse til ende og sætter ære i at arbejde på tværs af andre afdelinger.
  • Interesseret i at gøre en forskel for udsatte borgergrupper.
  • Sammen med borgeren være nysgerrig på de løsninger, som giver mening for borgeren og nytænke på vegne af afdelingen.
  • Systematisk og helhedsorienteret i dit administrative arbejde, samt skriftlig stærk.
  • Økonomisk bevidst. 
  • Tør træffe myndighedsbeslutninger (efter vejledning) og lære undervejs.
  • En holdspiller, som hjælper og tør bede om hjælp.
  • Følger retningslinjer og strategier/spor, som vi arbejder efter i Social og Handicap Myndighed.

Som en selvfølge kan du lide at være i kontakt med både borgere, deres pårørende og det professionelle netværk omkring borgeren og kan tale med alle borgergrupper.

Vi ønsker os en kollega, som forstår at være en del af en politisk ledet arbejdsplads, har humoristisk sans og som har lyst til at dele ud af egne kompetencer og erfaringer, indgå i gode faglige drøftelser, samt er fleksibel og trives i, at ikke 2 dage er ens. 

Vi arbejder en del på tværs af kommunens afdelinger med borgeren som centrum, så du skal kunne fungere blandt andre faggrupper og spille ind med din faglighed.

Kørekort er nødvendig, da Varde Kommune er geografisk stor, samt en del af vores borgere bor i tilbud uden for kommunen. Varde kommune har kommunebiler til rådighed ved tjenestekørsel.

Generelt om Social og Handicap Myndighed, som du bliver en del af:

I afdelingen er der ansat et hold bestående af 16 personer bestående af myndighedsrådgivere, veteranbrobygger, gadeplansmedarbejdere, fagkoordinatorer, samt 1 leder. Vi har til huse på Borgercenter Varde, hvor vi nyder godt af at have kolleger fra Jobcenteret, Borgerservice og Børn og Familie samt Lokal psykiatrien som nærmeste naboer. 

Vores målgrupper er voksne, med betydelig nedsat fysisk, psykisk funktionsevne, særlige sociale problemstillinger, en indgribende kronisk og/eller langvarig lidelse. Vi benytter os af Voksenudredningsmetoden i alle vores sager, og vi er overgået til VUM 2.0 og stiller høje krav til fagligheden i sagerne. 
 

Vi kan tilbyde, gode kollegaer, en afvekslende hverdag, selvstændige opgaver, højt humør og ikke mindst fleksibel arbejdstid (flekstid) og gode kantineforhold. 
 
Vi er en spændende og travl arbejdsplads, hvor to dage sjældent er ens. Vi lægger vægt på, at der både blandt kollegaer og ledelse er opbakning i forhold til de komplekse opgaver, som hverdagen byder på. 

Vores værdier er: Ordentlighed, Værdiskabende og Stærk - og det er også grundværdier for dig.

Så har du læst vores opslag og det inspirerer dig, samt beskriver opgaver som du føler dig tryg i, så send endelig en ansøgning!

Ønsker du at høre mere om, hvorfor det er godt at arbejde i Varde Kommune, så kan du ringe til fagkoordinator psykiatri Susanne Pleidrup, mail supl@varde.dk tlf. 30911620eller myndighedsleder Rudi B Andersen ruan@varde.dk. tlf. 23817514. 

Der er ansøgningsfrist d. 25.11 2024 og ansættelsessamtaler afholdes d. 27.11 2024

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn.

Social og Handicap, Varde Kommune opfordrer alle interesserede, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, til at søge den ledige stilling.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Varde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (33-33 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Varde Kommune, Frisvadvej, 35, 6800 Varde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6144998

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet