Bliv leder i Varde Kommunes Vej og Park og gør en synlig forskel i et stærkt og engageret team

Profilbillede
dato

Lyder den jyske vestkyst som noget for dig? Du kommer ikke udenom Vesterhavet, når du befinder dig i Vestjylland. Der er højt til himlen i denne del af Danmark med mægtige klitter og en imponerende natur. Lige nu søger Vej og Park en kollega, der sammen med lederteamet, som skal drive det vigtige arbejde med at vedligeholde, udvikle og fremtidssikre Varde Kommunes veje, stier og alle de fantastiske grønne områder. Vi insisterer på at tænke bæredygtighed ind i vores daglige arbejde, og i vores planlægningsarbejde tager vi højde for nye klimaudfordringer. Det er med andre ord hverken en lille eller en nem opgave – men den er til gengæld vigtig, og du får et stærkt samarbejde med fire lederkollegaer og godt 90 dedikerede medarbejdere.

Om os:
Vi er Danmarks 5. største kommune geografisk. Vi har ca. 1.600 km veje, 175 km cykelstier, 40 km strand og 950 km vandløb, mange parker og grønne områder samt 80 hektar boldbaner. I afdelingen er vi ca. 90 medarbejdere, som drifter disse områder til gavn og glæde for både borgere og turister. Som organisationen med ansvaret for drift, er vi en central del af kommunens udvikling og daglige virke. Det er her vi skaber og vedligeholder rammerne for det levede liv i vores skønne kommune.

Hvorfor vælge at blive en del af os? 

  • Vi har højt til loftet, en flad struktur, og er kendetegnet ved rummelighed, frihed under ansvar, engagement og har fokus på et godt arbejdsmiljø
  • Et spændende job hvor dit arbejde gør en synlig forskel, og hvor du har mulighed for at sætte dit præg på arbejdsdagen
  • Du kommer ind i et lederteam, hvor du vil indgå i et godt fagligt- og kollegialt fællesskab. Vi sparrer, hjælper og understøtter hinanden i dagligdagen 
  • Du vil blive leder for dygtige og engagerede medarbejdere
  • Faglig udvikling i form af kurser og uddannelser

Nogle af de spændende opgaver der venter:

Jobbet indebærer fag- og personaleledelse af ca. 20 medarbejdere, samt håndtering af den daglige drift inden for vej, - og parkområder. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være: 

 

  • Planlægning og ledelse af primært drifts- og vedligeholdelsesopgaver inden for vej, -og parkområder
  • Daglig personaleledelse af medarbejderne inden for området, herunder opgaver med planlægning, trivsel, kompetenceudvikling, afholdelse af MUS m.v.
  • Udvikling af samarbejdet med grundejerforeninger, lokalråd, institutioner og øvrige samarbejdspartnere
  • Brug af IT-systemer (f.eks. Webgis, Driftweb, Prisme, LER og Safetynet)
  • Planlægning og styring af tværgående funktioner i tæt dialog med medarbejdere, kollegaer og samarbejdspartnere
  • Fokus på, at driftsopgaverne til stadighed efterlever de aftalte økonomiske rammer, kvalitetsniveauer og tidsrammer
  • Deltagelse som centralvagt i vintertjenesten og driftsplanlægning heraf

Hvilken kollega søger vi? 

  • Har en relevant teknisk / praktisk baggrund og erfaring, eksempelvis fra en driftsorganisation eller et entreprenørfirma
  • Har ledelseserfaring og har vist, at du kan lede gennem dialog og medinddragelse
  • Er interesseret i udvikling af personalet både på det faglige og personlige plan
  • Har en konstruktiv og løsningsorienteret tilgang til opgaverne, og kan se dig selv som den gode ambassadør for arbejdspladsen og Varde Kommune
  • Er udadvendt og har et positivt syn samt gode samarbejdsevner på alle niveauer
  • Har kendskab til arbejdsmiljøområdet, og prioriterer det, som en vigtig del af det daglige arbejde
  • Er til stede i marken og samtidig lede fra distancen - både i forhold til dine medarbejdere, samarbejdspartnere men også for at sikre opgaverne løses som aftalt

 

Din ansøgning og det praktiske:

Send din ansøgning senest søndag den 29.09.2024. 

Første samtaler forventes afholdt tirsdag den 08.10.2024. Anden samtalerunde forventes afholdt fredag den 11.10.2024. 

For spørgsmål kan Chef for Vej og Park, Octavian Lengyel, kontaktes på 2362 6506 og octl@varde.dk, eller distriktsleder, Lars Hansen, på 2380 1875 og larh@varde.dk 

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Varde Kommune værdsætter mangfoldighed og ønsker at fremme ligestilling, og vi opfordrer alle kvalificerede kandidater, uanset baggrund, til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Varde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Varde Kommune, Vesterbækvej, 31, 6800 Varde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6109668

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet