Bliv afdelingsleder i Varde Jobcenter og vær med til at forme fremtidens beskæftigelsesindsats

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at være en del af fremtidens jobcenter? Kan du lide at holde dig opdateret i lovstof, finde nye veje og udvikle beskæftigelsesindsatsen? Motiveres du af at være leder på et område med politisk bevågenhed, og har du det som en ’fisk i vandet’ i en organisation i bevægelse, så kunne det sagtens være dig, vi søger.

Vi tilbyder en attraktiv stilling som afdelingsleder på området kontanthjælp og integration i Jobcenter Varde. 

Vi søger en afdelingsleder, som

  • har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og gerne erfaring fra kommunalt regi 
  • har ledelseserfaring og gerne erfaring med tal 
  • er interesseret i at udvikle sig ledelsesfagligt 
  • arbejder aktivt for at skabe og vedligeholde en samarbejdskultur såvel internt i jobcentret som eksternt 
  • har stort fokus på kerneopgaven og udviklingen af Fremtidens Jobcenter, og motiveres af at følge op på resultaterne
  • kan medinddrage, være vedholdende og skabe rammer for et godt arbejdsmiljø i afdelingen.
  • er visionær og kan understøtte forandringer samtidig med, at driften kører i højt tempo, og lovgivningen løbende ændres.

Som afdelingsleder har du ikke selv en sagsstamme, men mange af dine medarbejdere er myndighedsrådgivere, så du skal synes, at det er spændende at give dem sparring og spille dem gode indenfor de lovgivninger, de arbejder med. 

Stillingen giver dig gode muligheder for at præge og udvikle indsatsen, kulturen og samarbejdet på området. Det er vigtigt, at du som leder er vedholden og kan lede forandringsprocesser. Men samtidigt er det også vigtigt, at medinddragelse er højt på din dagsorden. 

Du bliver en del af en ambitiøs, sjov og aktiv ledergruppe i jobcentret, og der vil være mulighed for lederuddannelse.


Værdier og kerneopgave

Kerneopgaven i Jobcenter Varde er at hjælpe mennesker, uanset alder og funktionsniveau, så tæt på selvforsørgelse som muligt ud fra værdien om, at netop det giver livskvalitet. I helt særlige tilfælde kan dette ikke lade sig gøre, og så er opgaven, så vidt muligt, at sikre det enkelte menneske et økonomisk fundament. 

I Varde Kommune arbejder vi ud fra værdierne ordentlig, værdiskabende og stærk. 

Læs mere i funktionsbeskrivelsen for afdelingsledere i jobcentret. funktionsbeskrivelse

De politiske fokusområder finder du her. politiske fokusområder

Som en vigtig del i udviklingen af fremtidens jobcenter har vi et særligt fokus på at møde borgere og virksomheder individuelt, og vi har et partnerskab med Center for Udvikling af Borgerinddragende beskæftigelsesindsatser (CUBB), som du kan læse mere om her


Yderligere information om stillingen fås ved henvendelse til arbejdsmarkedschef Rikke Rødekilde, rird@varde.dk, tlf. 4043 2321. Rikke Rødekilde træffes bedst efter kl. 15.30 i hverdagene. 


Arbejdsstedets adresse
Arbejdsstedet er Jobcenter Varde, Frisvadvej 35, 6800 Varde.


Løn- og ansættelsesvilkår
Lønniveau efter gældende overenskomst og lokal løndannelse. Tiltrædelse er den 1. november 2024.


Ansøgningsfristen er 22. september 2024 
Der afholdes to ansættelsessamtaler til stillingen. Den første samtale finder sted den 25. september 2024, og går du videre til anden runde, finder 2. samtale sted den 27. september 2024. 

 

 

 

 

 

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Varde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Varde Kommune, Frisvadvej 35, 6800 Varde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6108592

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet