Ambitiøs og strategisk leder til HR og Udvikling i Varde Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Lige nu er der en sjælden åbning i Varde Kommune, hvor du har mulighed for at blive leder for HR og Udvikling. Afdelingen favner mange fagligheder med den fællesnævner, at vi alle er topengagerede i at bidrage til kommunens udvikling i en foranderlig tid. 

Vi søger en leder, der har fokus på hele organisationen, på afdelingen og på den enkelte medarbejder. Vores håb er, at du både har overblik og indblik. Her kan du som leder både tage de udviklingsorienterede briller på og træffe strategiske og langsigtede beslutninger. Samtidig vægter vi det højt, at du også har øje for det nære og søger for at bevare vores gode kultur i afdelingen. 

Dine spændende opgaver
Du bliver leder for en afdeling, der samarbejder tæt med direktionen, det politiske lag og med samarbejdspartnere på tværs af hele organisationen. Du er med til at træffe beslutninger om komplekse problemstillinger, og du står aldrig alene. Du kommer ind i en stærk ledergruppe, og du kan trække på afdelingens 15 kompetente konsulenter. 

Din primære rolle bliver den daglige ledelse af afdelingen, hvor du løbende skaber retning, er garant for et højt fagligt niveau, prioriterer indsatser og yder sparring. Derudover vil du: 

  • Være tæt sparringspartner for personale- og udviklingschefen
  • Kvalificere og give sparring på projekter, indsatser, oplæg, aktuelle sagsfremstillinger, notater mm.
  • Løbende yde sparring til både ledere, chefer og direktører i hele organisationen
  • I ny og næ også selv løbe med en opgave

Lyder dette som dig?
Vi søger en profil, der brænder for at videreudvikle en afdeling, der har tårnhøje ambitioner på vegne af Varde Kommune. Afdelingen er meget udviklingsorienteret og sætter samtidig en ære i at være den servicefunktion, der får tingene til at glide i hele organisationen. Vi understøtter, samarbejder og spiller andre bedre, og vi har brug for en leder, der både har blik for udvikling og for den værdi, som afdelingen skaber for hele organisationen.

Da vi altid er i tæt sammenspil med andre funktioner i stabene i de forskellige direktørområder, i direktionen og i de politiske udvalg, er det en fordel, hvis du kender til arbejdsgangene i en politisk styret organisation.

Det er optimalt, hvis du har ledelseserfaring, men vi er åbne for, at den rigtige person også kan være ny i lederrollen. Måske har du arbejdet som projektleder, ledelsesrådgiver eller andet relevant. Det vigtigste er, at du brænder for at skabe resultater samtidig med, at medarbejderne trives og udvikles. I en travl hverdag med komplekse opgaver er der brug for, at du kan holde overblik og skabe struktur i mange opgaver og indsatser. 

Vi håber, at du naturligt opbygger stærke relationer og har gode kommunikationsevner. Det er ikke afgørende, hvilken akademisk baggrund du har, men du skal være dygtig til at tænke i større sammenhænge, se værdi i at bringe forskellige fagligheder i spil og til at sikre fremdrift og resultater. Afdelingen sprudler af energi og skabertrang, så det handler mere om at sætte retning end at skubbe i gang. Vi har brug for, at du får øje på nye muligheder og får følgeskab i processen frem mod de fælles mål ude i horisonten. 

Nysgerrig efter mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, så kan du få et indblik i vores organisering og de primære opgaver, og du kan høre mere om medarbejdernes tanker om deres kommende leder lige her: 

Mere om HR og Udvikling i Varde Kommune 

Tidsplan
Du er meget velkommen til at kontakte personale- og udviklingschef Kirsten Olstrøm på telefon 20 51 98 33 for at høre nærmere om stillingen. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Ansøgningsfristen er den 4. marts 2024. Hvis du har lyst, må du meget gerne sende os en videohilsen, hvor du fortæller lidt mere om dig selv, og hvorfor du har søgt netop denne stilling. 

Vi afholder første samtale onsdag den 13. marts 2024 og anden samtale tirsdag den 19. marts 2024. Mellem de to samtaler beder vi dig gennemføre en personlighedstest, som du vil få en tilbagemelding på til anden samtale.

Vi forventer at kunne byde vores nye leder velkommen den 1. maj 2024. 

Din arbejdsplads bliver på Varde Rådhus, Bytoften 2, 6800 Varde, og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Varde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Varde Kommune, Bytoften 2, 6800 Varde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5990378

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet